Βελτιώθηκε σημαντικά, παρά την κρίση του κορωνοϊού, η ζήτηση για επαγγελματικά οχήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, τον περασμένο, Σεπτέμβριο, με τις ταξινομήσεις να σημειώνουν διψήφιο ποσοστό ανόδου της τάξης του 13,3%, στις 163.512 μονάδες.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Σύμφωνα με την ACEA, η αύξηση αυτή αποδίδεται σε μεγάλο βαθμό στα βαν, τα οποία αντιπροσώπευσαν πάνω από το 84% επί του συνόλου των ταξινομήσεων.
Οι τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της Ένωσης σημείωσαν θετικά αποτελέσματα, με την Ιταλία (17,8%), τη Γερμανία (17,6%) και τη Γαλλία (15,1%) να καταγράφουν διψήφια νούμερα, ενώ στην Ισπανία η άνοδος ήταν στο 6,6%.
Σε επίπεδο 9μήνου του 2020, η αγορά νέων επαγγελματικών οχημάτων κινήθηκε πτωτικά κατά 24,5%, με τις ταξινομήσεις να φτάνουν τις 1.206.259 μονάδες.
Παρά τα θετικά αποτελέσματα του Σεπτεμβρίου, η ύφεση που προκάλεσε στην αγορά ο COVID-19 συνεχίζει να επηρεάζει τη συνολική ζήτηση μέχρι στιγμής εφέτος, σχολιάζει η ACEA.
Όπως προκύπτει, το διάστημα Ιανουάριος – Σεπτέμβριος 2020, έκαστη από τις αγορές της ΕΕ των «27» σημείωσε διψήφια πτώση, με την Ισπανία να φτάνει το 33%), την Ιταλία το 21,7%, την Γαλλία το 21,6% και τη Γερμανία το 21,4 %.
Νέα ελαφρά επαγγελματικά (LCV) έως 3,5t
Αξιοσημείωτο είναι ότι, για πρώτη φορά, τον Σεπτέμβριο του 2020, η αγορά ελαφρών φορτηγών της ΕΕ σημείωσε άνοδο.
Εν συγκρίσει με τον Σεπτέμβριο του 2019, καταγράφηκαν 15,7% περισσότερα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, μετρώντας συνολικά 137.735 νέα φορτηγά.
Μεταξύ των σημαντικότερων αγορών, η Γερμανία (20,1%) και η Ιταλία (18,7%) σημείωσαν τις υψηλότερες ποσοστιαίες αυξήσεις, ακολουθούμενες από τη Γαλλία (16,7%) και την Ισπανία (7,3%).
Μέχρι στιγμής το 2020, οι ταξινομήσεις νέων ελαφρών φορτηγών στην Ευρώπη βαίνουν μειούμενες κατά 22,8%, ενώ μεταξύ των 4 μεγαλύτερων αγορών της ΕΕ, η Ισπανία παρουσίασε και πάλι τη μεγαλύτερη πτώση της ζήτησης (33,5%), ακολουθούμενη από την Ιταλία (21,7%), τη Γαλλία (20,6%) και τη Γερμανία (18,6%).
Νέα βαρέα επαγγελματικά (HCV) άνω των 16t
Οι ταξινομήσεις νέων βαρέων φορτηγών, τον Σεπτέμβριο, μειώθηκαν ελαφρά κατά 1,7%, με 18.788 οχήματα να πωλούνται σε ολόκληρη την ΕΕ.
Με εξαίρεση τη Γαλλία (-5,4%), οι leaders της αγοράς παρουσίασαν καλές επιδόσεις, ιδίως η Ιταλία (+33,6%) και η Ισπανία (+11,9%).
Αντίθετα, οι αγορές της Κεντρικής Ευρώπης συνέχισαν να “αγωνίζονται” με την πτώση να αγγίζει το 10%.
Στο 9μηνο του έτους, συνολικά 140.159 βαρέα φορτηγά ταξινομήθηκαν στην ΕΕ, σημειώνοντας πτώση 34,9%.
Και οι 27 αγορές της ΕΕ έχουν –μέχρι στιγμής- καταγράψει διψήφια ποσοστά πτώσης, με τη Γερμανία να φτάνει το 33,5%, τη Γαλλία το 32,3%), την Ισπανία το 26,5% και την Ιταλία το 20,2%.
Νέα μεσαία και βαρέα επαγγελματικά (MHCV) άνω των 3,5t
Τον περασμένο Σεπτέμβρη, η ζήτηση για καινούργια φορτηγά αυξήθηκε κατά 2,7%, γεγονός που κατά ένα μεγάλο βαθμό υποστηρίχθηκε από το τμήμα φορτηγών μεσαίας χρήσης.
Οι τέσσερις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αγορές συνέβαλαν θετικά σε αυτό το αποτέλεσμα. Η Ιταλία σημείωσε το υψηλότερο ποσοστό αύξησης (34,4%), ακολουθούμενη από την Ισπανία (13,6%), τη Γερμανία (6,6%) και τη Γαλλία (0,7%).
Στο 9μηνο, συνολικά 175.857 νέα φορτηγά ταξινομήθηκαν συνολικά στην ΕΕ, καταγράφοντας μείωση κατά 32,6%. Οι μεγάλες αγορές φορτηγών επλήγησαν από σημαντική πτώση στη ζήτηση με τη Γερμανία να αγγίζει το 30,6%, τη Γαλλία το 30,5%, την Ισπανία το 25,7% και την Ιταλία το 19,8%.
Νέα μεσαία και βαριά λεωφορεία και πούλμαν (MHBC) άνω των 3,5t
Τον περασμένο μήνα, οι ταξινομήσεις λεωφορείων και πούλμαν μειώθηκαν κατά 4,5% σε ολόκληρη την ΕΕ.
Μικτά αποτελέσματα παρατηρήθηκαν στις μεγάλες αγορές όπως η Ιταλία (-49,7%) και η Ισπανία (-41,3%) που σημείωσαν σημαντικές απώλειες, ενώ η Γαλλία (+14,9%) και η Γερμανία ειδικότερα (+77,7%) παρουσίασαν σημαντικά κέρδη.
Στο 9μηνο του έτους, η ζήτηση της ΕΕ για λεωφορεία και πούλμαν κινήθηκε πτωτικά κατά 26,5%, φτάνοντας συνολικά τις 20.426 νέες ταξινομήσεις.
Στις μεγάλες αγορές της Ευρώπης η εικόνα είναι αποκαρδιωτική, με την Ισπανία (-45,7%) και η Ιταλία (-32,1%) να σημειώνουν σημαντικές μειώσεις και τη Γαλλία (-14%) και τη Γερμανία (-5,7%) επίσης.