Σημαντική επίδραση στα μελλοντικά έσοδα, κέρδη και μερίσματα της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα έχουν εμβληματικές παραχωρήσεις, στις οποίες πλειοδότησε η εταιρεία, όπως η Αττική Οδός, η Εγνατία Οδός και το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι της Κρήτης.
Όπως αναφέρει η κατασκευαστική, η αξία της Αττικής Οδού υπολογίζεται σε 3,3 δισ. ευρώ, με σωρευτικές εκτιμώμενες διανομές (στην 25ή σύμβαση) περίπου 3 δισ. ευρώ και αναμενόμενα EBITDA (κατά μέσο όρο) στα 300 εκατ. ευρώ και άνω τον χρόνο για την περίοδο 2025 – 2049.
Όπως σημειώνεται, πρόκειται για σύμβαση παραχώρησης χαμηλού ρίσκου, με μέσο περιθώριο λειτουργικής κερδοφορίας άνω του 80% και μονοψήφιο ρυθμό απόδοσης.
Αντίστοιχα, για την Εγνατία Οδό υπογραμμίζεται ότι τα εκτιμώμενα μερίσματα (στο σύνολο της διάρκειας της σύμβασης παραχώρησης) στα 3 δισ. ευρώ και ετήσια EBITDA πάνω από 200 εκατ. ευρώ.
Προβλέπονται 18 μετωπικοί και 34 πλευρικοί σταθμοί διοδίων και εκταμιεύσεις πάνω από 2,7 δισ. (στα 1,5 δισ. το τίμημα + 0,7 δις ευρώ τα κατασκευαστικά κόστη).
Τέλος, για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι της Κρήτης και για την περίοδο 2026 – 2055, οι εκτιμήσεις αναφέρονται σε έσοδα 6,6 δις ευρώ, EBITDA 4,3 δις ευρώ και μερίσματα 1,1 δις. ευρώ. Το νέο αεροδρόμιο θα είναι δυναμικότητας 15 εκατ. επιβατών και θα τεθεί σε λειτουργία το 2027.
Για αναλυτικές πληροφορίες: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ 9ΜΗΝΟ 2023 – IR REPORT