Σε πτωτική τροχιά κινήθηκαν οι ταξινομήσεις νέων φορτηγών και λεωφορείων, τον περασμένο Σεπτέμβριο αλλά σε επίπεδο 9μηνου του έτους, με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ.
Αναλυτικότερα, οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του 2022 έχουν ως εξής:
Σεπτέμβριος 2022 | Σεπτέμβριος 2021 | Μεταβολή 2022/2021 | |
Καινούργια επιβατικά | 8.608 | 6.610 | +30,2% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 770 | 1.014 | -24,1% |
Καινούργια λεωφορεία | 12 | 38 | -68,4% |
Ιανουάριος – Σεπτέμβριος 2022 | Ιανουάριος – Σεπτέμβριος 2021 | Μεταβολή 2022/2021 | |
Καινούργια επιβατικά | 82.938 | 81.756 | +1,4% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 7.732 | 8.445 | -8,4% |
Καινούργια λεωφορεία | 163 | 317 | -48,6% |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως και τον Σεπτέμβριο, έχει ως εξής:
Segment | Σεπτέμβριος 2022 | Σεπτέμβριος 2021 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος -Σεπτέμβριος 2022 | Ιανουάριος –Σεπτέμβριος 2021 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
A | 6,1% | 7,7% | -1,6 | 7,5% | 10,1% | -2,6 |
A-SUV | 2,0% | 1,8% | +0,2 | 1,8% | 1,3% | +0,5 |
A TOTAL | 8,1% | 9,5% | -1,4 | 9,4% | 11,5% | -2,1 |
B | 21,3% | 29,7% | -8,4 | 25,1% | 27,9% | -2,8 |
B-SUV | 24,6% | 21,5% | +3,1 | 25,4% | 21,4% | +4,0 |
B TOTAL | 45,9% | 51,1% | -5,3 | 50,6% | 49,3% | +1,2 |
C | 8,3% | 12,5% | -4,2 | 10,3% | 12,7% | -2,4 |
C-SUV | 27,9% | 18,9% | +9,0 | 22,4% | 20,2% | +2,2 |
C TOTAL | 36,2% | 31,4% | +4,8 | 32,7% | 32,9% | -0,2 |
D | 1,9% | 2,9% | -0,9 | 1,2% | 1,9% | -0,7 |
D-SUV | 6,0% | 3,4% | +2,6 | 4,2% | 2,5% | +1,7 |
D TOTAL | 7,9% | 6,3% | +1,7 | 5,5% | 4,4% | +1,1 |
E | 0,1% | 0,1% | -0,1 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
E-SUV | 0,8% | 0,6% | +0,2 | 0,6% | 0,5% | +0,1 |
E TOTAL | 0,9% | 0,7% | +0,2 | 0,7% | 0,6% | +0,1 |
F-G | 0,1% | 0,1% | +0,0 | 0,1% | 0,0% | +0,0 |
F-G-SUV | 0,1% | 0,1% | +0,0 | 0,1% | 0,1% | +0,1 |
F-G TOTAL | 0,1% | 0,2% | +0,0 | 0,2% | 0,1% | +0,1 |
SPORTS | 0,3% | 0,2% | +0,0 | 0,2% | 0,2% | +0,0 |
MPV | 0,1% | 0,1% | +0,0 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
MPV-M/COMBI | 0,5% | 0,5% | +0,1 | 0,7% | 0,9% | -0,1 |
100,0% | 100,0% | 0,0 | 100,0% | 100,0% | 0,0 | |
(Εκ των οποίων SUV | 61,4% | 46,3% | +15,2 | 54,6% | 46,0% | +8,6) |
Σεπτέμβριος 2022 | Σεπτέμβριος 2021 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος – Σεπτέμβριος 2022 | Ιανουάριος – Σεπτέμβριος 2021 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Ιουν. ‘22* | Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Ιουν. ‘21* | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | |
Βενζίνη | 35,9% | 46,5% | -10,6 | 46,0% | 51,0% | -5,0 | 38,0% | 42,2% | -4,1 |
Πετρέλαιο | 22,4% | 15,6% | +6,8 | 16,0% | 17,8% | -1,8 | 17,5% | 21,7% | -4,2 |
Υβριδικά (HEV) | 30,4% | 25,5% | +4,8 | 27,5% | 22,4% | +5,1 | 22,9% | 19,1% | +3,8 |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) | 7,7% | 8,9% | -1,2 | 7,1% | 5,9% | +1,3 | 18,7% | 15,0% | +3,7 |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 0,7% | 1,8% | -1,1 | 0,6% | 1,3% | -0,7 | 2,9% | 2,0% | +0,9 |
Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 3,1% | 1,8% | +1,3 | 2,7% | 1,6% | +1,1 |
*Εκδίδονται σε 3μηνιαία βάση
Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε ως και τον Αύγουστο ως εξής:
Αύγουστος 2022 | Αύγουστος 2021 | Μεταβολή | Ιανουάριος –Αύγουστος 2022 | Ιανουάριος –Αύγουστος 2021 | Μεταβολή | |
ΕΕ(1) | 650.305 | 622.821 | +4,4% | 5.996.638 | 6.807.745 | -11,9% |
ΕΕ 14(2) | 555.611 | 526.591 | +5,5% | 5.238.423 | 5.978.871 | -12,4% |
ΕΕ(1) + EFTA(3) | 680.103 | 656.549 | +3,6% | 6.238.280 | 7.087.664 | -12,0% |
Ελλάδα | 8.658 | 6.198 | +39,7% | 74.330 | 75.146 | -1,1% |
(1) ΕΕ των 27, εκτός της Μάλτας, που δεν αποδίδει στοιχεία σε μηνιαία βάση.
(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.
(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.