Τον Αύγουστο του 2017, θα παραδοθεί, στο σύνολό της, η «Ιόνια Οδός», συρρικνώνοντας τη διαδρομή Αντίρριο – Ιωάννινα από τρεισήμισι ώρες σήμερα, σε 1 ώρα και 40 λεπτά.
Ο οδικός άξονας, ο οποίος κατασκευάζεται από την ΤΕΡΝΑ, θα διαθέτει 4 μετωπικούς και 5 πλευρικούς σταθμούς διοδίων, κάτι το οποίο ερμηνεύεται σε κόστος διοδίων 12 – 13 ευρώ για ένα συμβατικό ΙΧ.
Του Φώτη Φωτεινού
«Οι εργασίες υλοποιούνται χωρίς αποκλίσεις από το χρονοδιάγραμμα, που προβλέπει την λειτουργική παράδοση του οδικού άξονα μέχρι τον Μάρτιο του 2017 και λίγους μήνες αργότερα τον Αύγουστο του 2017 την πλήρη παράδοση.
Οι έως τώρα καθυστερήσεις αφορούν το δημόσιο και τις απαλλοτριώσεις και, με στόχο την επιτάχυνση των διαδικασιών, η ΤΕΡΝΑ έχει μισθώσει 1.746 στρέμματα από 363 ιδιοκτησίες», ανέφερε o διευθύνων σύμβουλος της «Νέας Οδού» Στέλιος Πενθερουδάκης.
Όπως τονίζουν στελέχη της κοινοπραξίας, το κατασκευαστικό κόστος του έργου παραμένει στα 1,025 δισ. ευρώ, αλλά αυξήθηκε σημαντικά το κόστος των απαλλοτριώσεων και των αποζημιώσεων, που κλήθηκε να καταβάλει το ελληνικό δημόσιο, εξαιτίας των πολυετών καθυστερήσεων.
Η νέα συμφωνία του δημοσίου με τον παραχωρησιούχο («Νέα Οδός») και τον κατασκευαστή του έργου (ΤΕΡΝΑ) προβλέπει την καταβολή αποζημίωσης ύψους 24 εκατ. και 150 εκατ. ευρώ, αντίστοιχα.
Στο τελευταίο ποσό περιλαμβάνεται “πριμ επιτάχυνσης” που σχετίζεται με τη σύντμηση του απαιτούμενου χρόνου για την ολοκλήρωση των εργασιών.
Τα οφέλη από την ολοκλήρωση του οδικού άξονα
Η Ιόνια Οδός, η οποία εκτείνεται σε196 χλμ., από Αντίρριο έως Ιωάννινα, έχει αξιοσημείωτη κοινωνική και αναπτυξιακή σημασία, αφού:
-Συνδέει όλη τη Δυτική Ελλάδα, αναβαθμίζοντας σημαντικά αστικά και αγροτικά κέντρα όπως τα Ιωάννινα, την Άρτα και το Αγρίνιο.
-Προσφέρει επαρκέστερη σύνδεση των λιμανιών Πάτρας, Αστακού και Ηγουμενίτσας.
-Συμβάλλει στην ευρύτερη ανάπτυξη της περιοχής, βελτιώνοντας την προσβασιμότητα σε περιοχές με υψηλό τουριστικό και αρχαιολογικό ενδιαφέρον.
Σε χρόνο – ρεκόρ η εκσκαφή της σήραγγας της Κλόκοβας
Η πρόοδος κατασκευής της Ιόνιας Οδού έχει ξεπεράσει σήμερα το 77%, ενώ στα έξι συνολικά εργοτάξια κατά μήκος του αυτοκινητοδρόμου, απασχολούνται περισσότερα από 2.200 άτομα και χρησιμοποιούνται 1.530 μηχανήματα.
Μάλιστα, την Τρίτη 28 Ιουνίου ολοκληρώθηκεη εκσκαφή τηςσήραγγας της Κλόκοβας, ενός από τα πιο δύσκολα τεχνικά του έργου, η διάνοιξη της οποίας πραγματοποιήθηκε σε χρόνο ρεκόρ, εντός μόλις 13 μηνών.
Για να συμβεί αυτό, το σύνολο του ανθρώπινου δυναμικού του ομώνυμου εργοταξίου εργάζονταν αδιάλειπτα σε 3 βάρδιες, σε 24ωρη βάση, ενώ η εκσκαφή πραγματοποιούνταν ταυτόχρονακαι από τα 4 μέτωπα (είσοδος, έξοδος και στα δυο ρεύματα κυκλοφορίας).
Οι πρώτες παραδόσεις νέων τμημάτων της Ιόνιας αναμένονται εντός του 2016, με το τμήμα από την έξοδο της σήραγγας της Κλόκοβας (10ο περίπου χιλιόμετρο) μέχρι την Αμφιλοχία (90ο περίπου χιλιόμετρο) – που περιλαμβάνει και την παράκαμψη Αγρινίου που βρίσκεται ήδη σε κυκλοφορία – να αναμένεται να παραδοθεί περί τα τέλη του έτους.