Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διαπίστωσε ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες Volvo / Renault, Daimler, Iveco και DAF είχαν συστήσει καρτέλ, στην αγορά των φορτηγών, για 14 χρόνια.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Η Επιτροπή επέβαλε πρόστιμο – ρεκόρ, ύψους 2,92 δις. Στη MAN δεν επιβλήθηκε πρόστιμο, επειδή ήταν η εταιρεία που αποκάλυψε την ύπαρξη του καρτέλ στην Επιτροπή, παρόλο που συμμετείχε σε αυτό.
Όπως σημειώνει η ΕΕ, όλες οι εταιρείες αναγνώρισαν την συμμετοχή τους σε αυτό και συμφώνησαν να διευθετήσουν την υπόθεση.
Η Επίτροπος για τον Ανταγωνισμό, Margrethe VESTAGER, δήλωσε: «Συνολικά υπάρχουν πάνω από 30 εκατομμύρια οχήματα στους δρόμους της Ευρώπης, τα οποία αντιπροσωπεύουν περίπου τα 3/4 των χερσαίων μεταφορών εμπορευμάτων στην Ευρώπη, διαδραματίζοντας ζωτικό ρόλο στην ευρωπαϊκή οικονομία.
Δεν είναι αποδεκτό ότι η ΜΑΝ, η Volvo / Renault, η Daimler, η Iveco και η DAF, που από κοινού αντιπροσωπεύουν τα 9/10 μεσαίων και βαρέων φορτηγών, που παράγονται στην Ευρώπη, ήταν μέρος μιας συμπράξεως, αντί να ανταγωνίζονται μεταξύ τους.
Για 14 χρόνια συνεννοήθηκαν για την τιμολόγηση και για μετακύλυση του κόστους για την επίτευξη των περιβαλλοντικών προτύπων για τους πελάτες. Αυτό είναι επίσης ένα σαφές μήνυμα προς τις επιχειρήσεις ότι δεν γίνονται αποδεκτά τα φαινόμενα καρτέλ».
Στο πλαίσιο της έρευνας, η διαδικασία είναι ανοικτή σε σχέση με τη Scania. Η Scania δεν καλύπτεται από την παρούσα απόφαση διακανονισμού και, ως εκ τούτου, η έρευνα θα συνεχιστεί.
Τα πρόστιμα | Reduction under the Leniency Notice | Reduction under the Settlement Notice | Πρόστιμο (€) |
MAN | 100% | 10% | 0 |
Volvo/Renault | 40% | 10% | 670. 448.000 |
Daimler | 30% | 10% | 1.008.766.000 |
Iveco | 10% | 10% | 494. 606.000 |
DAF | 10% | 752.679.000 | |
Total | 2.926.499.000 |
Για αναλυτικές πληροφορίες, πατήστε εδώ.