Σημαντική άνοδος παρουσιάστηκε τον Μάιο, λόγω της έναρξης της τουριστικής περιόδου, στις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων (10,6%).
Αντίθετα, σε πτώση παραμένουν τα φορτηγά και τα λεωφορεία. Μάλιστα, για τα λεωφορεία, η χρονιά δείχνει αρκετά «αδύναμη».
Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:
Μάιος 2022 | Μάιος 2021 | Μεταβολή 2022/2021 | |
Καινούργια επιβατικά | 11.995 | 10.850 | +10,6% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 842 | 933 | -9,8% |
Καινούργια λεωφορεία | 29 | 47 | -38,3% |
Ιανουάριος – Μάιος 2022 | Ιανουάριος – Μάιος 2021 | Μεταβολή 2022/2021 | |
Καινούργια επιβατικά | 43.711 | 44.487 | -1,7% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 3.918 | 4.511 | -13,1% |
Καινούργια λεωφορεία | 89 | 140 | -36,4% |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως τον Μάιο, έχει ως εξής:
Segment | Μάιος 2022 | Μάιος 2021 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος -Μάιος 2022 | Ιανουάριος –Μάιος 2021 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
A | 8,6% | 13,1% | -4,5 | 7,7% | 9,5% | -1,9 |
A-SUV | 2,0% | 1,0% | +1,0 | 1,1% | 1,1% | +0,0 |
A TOTAL | 10,6% | 14,1% | -3,5 | 8,8% | 10,7% | -1,9 |
B | 28,3% | 27,5% | +0,8 | 25,1% | 29,3% | -4,2 |
B-SUV | 24,3% | 20,7% | +3,6 | 26,2% | 20,4% | +5,9 |
B TOTAL | 52,6% | 48,2% | +4,3 | 51,3% | 49,7% | +1,6 |
C | 11,1% | 11,1% | +0,0 | 10,1% | 12,8% | -2,6 |
C-SUV | 19,3% | 21,1% | -1,8 | 22,8% | 20,9% | +2,0 |
C TOTAL | 30,5% | 32,3% | -1,8 | 33,0% | 33,6% | -0,6 |
D | 0,9% | 1,1% | -0,2 | 1,3% | 1,9% | -0,6 |
D-SUV | 3,7% | 2,1% | +1,6 | 4,0% | 2,3% | +1,6 |
D TOTAL | 4,6% | 3,2% | +1,4 | 5,2% | 4,2% | +1,0 |
E | 0,1% | 0,1% | +0,0 | 0,1% | 0,2% | +0,0 |
E-SUV | 0,4% | 0,5% | -0,1 | 0,5% | 0,5% | +0,0 |
E TOTAL | 0,6% | 0,6% | -0,1 | 0,6% | 0,6% | +0,0 |
F-G | 0,0% | 0,1% | +0,0 | 0,1% | 0,0% | +0,0 |
F-G-SUV | 0,0% | 0,1% | +0,0 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
F-G TOTAL | 0,1% | 0,1% | -0,1 | 0,2% | 0,1% | +0,1 |
SPORTS | 0,2% | 0,4% | -0,2 | 0,1% | 0,2% | +0,0 |
MPV | 0,1% | 0,1% | +0,0 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
MPV-M/COMBI | 0,8% | 0,9% | -0,1 | 0,6% | 0,8% | -0,1 |
100,0% | 100,0% | 0,0 | 100,0% | 100,0% | 0,0 | |
(Εκ των οποίων SUV | 49,8% | 45,5% | +4,3 | 54,8% | 45,3% | +9,5) |
Μάιος 2022 | Μάιος 2021 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος – Μάιος 2022 | Ιανουάριος – Μάιος 2021 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Μαρ. ‘22* | Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Μαρ. ‘21* | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | |
Βενζίνη | 51,8% | 54,5% | -2,7 | 47,0% | 51,0% | -4,0 | 36,0% | 40,8% | -4,8 |
Πετρέλαιο | 13,4% | 17,0% | -3,6 | 15,0% | 19,9% | -4,9 | 16,8% | 22,1% | -5,3 |
Υβριδικά (HEV) | 26,0% | 20,6% | +5,4 | 27,3% | 21,4% | +5,9 | 25,1% | 20,9% | +4,2 |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) | 6,3% | 5,1% | +1,2 | 7,6% | 5,4% | +2,2 | 18,8% | 13,9% | +4,9 |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 0,4% | 0,9% | -0,5 | 0,7% | 1,2% | -0,5 | 3,3% | 2,3% | +1,0 |
Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 2,0% | 1,9% | +0,2 | 2,5% | 1,2% | +1,3 |
*Εκδίδονται σε 3μηνιαία βάση
Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε ως και τον Απρίλιο ως εξής:
Απρίλιος 2022 | Απρίλιος 2021 | Μεταβολή | Ιανουάριος –Απρίλιος 2022 | Ιανουάριος –Απρίλιος 2021 | Μεταβολή | |
ΕΕ(1) | 684.506 | 862.443 | -20,6% | 2.930.366 | 3.422.717 | -14,4% |
ΕΕ 14(2) | 594.592 | 759.960 | -21,8% | 2.566.637 | 3.032.549 | -15,4% |
ΕΕ(1) + EFTA(3) | 711.280 | 898.444 | -20,8% | 3.046.860 | 3.553.610 | -14,3% |
Ελλάδα | 9.289 | 10.198 | -8,9% | 31.716 | 33.637 | -5,7% |
(1) ΕΕ των 27, εκτός της Μάλτας, που δεν αποδίδει στοιχεία σε μηνιαία βάση.
(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.
(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.