Στις 10 Ιουλίου ξεκινά η συζήτηση το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για την έγκριση των νέων κανόνων αναφορικά με την εγκατάσταση σταθμών φόρτισης αυτοκινήτων τουλάχιστον κάθε 60 χλμ. και για πιο “καθαρά” καύσιμα στα πλοία.
Θα ακολουθήσει σχετική ψηφοφορία από τους ευρωβουλευτές μια ημέρα μετά, στις 11 Ιουλίου.
Υπενθυμίζεται ότι, οι νέοι κανόνες για τις υποδομές εναλλακτικών καυσίμων, που συμφωνήθηκαν από τους διαπραγματευτές του Συμβουλίου και του Κοινοβουλίου τον Μάρτιο του 2023 επιδιώκουν να αυξήσουν τον αριθμό σταθμών επαναφόρτισης ή εναλλακτικών σταθμών ανεφοδιασμού για αυτοκίνητα, φορτηγά ή αεροπλάνα, ώστε να μειωθούν οι εκπομπές στον τομέα των μεταφορών.
Οι ευρωβουλευτές εξασφάλισαν στις διαπραγματεύσεις ότι οι σταθμοί ηλεκτρικής φόρτισης για αυτοκίνητα, ελάχιστης ισχύος 400 kW, θα πρέπει να βρίσκονται τουλάχιστον ανά 60 χλμ. κατά μήκος του κεντρικού διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών έως το 2026, με την ισχύ του δικτύου να αυξάνεται στα 600 kW έως το 2028.
Οι χρήστες οχημάτων εναλλακτικών καυσίμων θα πρέπει να είναι σε θέση να πληρώνουν εύκολα στα σημεία επαναφόρτισης με κάρτες ή ανέπαφες συσκευές, ενώ η τιμή αυτών των «καυσίμων» θα πρέπει να εμφανίζεται ανά kWh ή ανά λεπτό σύνδεσης.
Την ίδια ημέρα, το Κοινοβούλιο θα ψηφίσει επίσης για τη συμφωνία για “καθαρότερα” ναυτιλιακά καύσιμα που επετεύχθη τον Μάρτιο του 2023, η οποία αποσκοπεί στην ενίσχυση της χρήσης ανανεώσιμων καυσίμων και καυσίμων χαμηλών ανθρακούχων εκπομπών από τα πλοία και στην απαλλαγή του τομέα από τις ανθρακούχες εκπομπές.
Στο πλαίσιο των διαπραγματεύσεων, οι ευρωβουλευτές εξασφάλισαν ότι τα πλοία θα πρέπει να μειώσουν σταδιακά τις εκπομπές τους, ελαττώνοντας την ποσότητα των αερίων του θερμοκηπίου από τα καύσιμα που χρησιμοποιούν.