Στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως δημοσιεύθηκε η απόφαση για τις παραβάσεις, και την κατηγοριοποίησή τους, καθώς και τα πρόστιμα για τις ώρες οδήγησης, τα διαλείμματα και τις περιόδους ανάπαυσης των οδηγών στις οδικές μεταφορές (επιβατικές, εμπορευματικές) και τον ταχογράφο.
Όσον αφορά στον βαθμό σοβαρότητας, όπως επισημαίνεται, η κατάταξη της παράβασης γίνεται ως εξής: Ιδιαιτέρως Σοβαρή Παράβαση (ΙΣΠ), Πολύ Σοβαρή Παράβαση (ΠΣΠ), Σοβαρή Παράβαση (ΣΠ) και Ελαφρά Παράβαση (ΕΠ).
Τα πρόστιμα καταλογίζονται στους ιδιοκτήτες ή τους μισθωτές που είναι και οδηγοί των οχημάτων τους καταλογίζεται μόνο το πρόστιμο που αφορά τον ιδιοκτήτη. Σε περίπτωση μισθωμένου οχήματος, το πρόστιμο για τον ιδιοκτήτη καταλογίζεται στον μισθωτή.
Όταν η παράβαση διαπράττεται με συνδυασμό οχημάτων (αρθρωτό ή συρμό) διαφορετικού ιδιοκτήτη, το πρόστιμο που προβλέπεται για τον ιδιοκτήτη καταλογίζεται στον ιδιοκτήτη ή τον μισθωτή του μηχανοκίνητου οχήματος.
Σε περίπτωση συρροής παραβάσεων, το όργανο ελέγχου βεβαιώνει όλες τις παραβάσεις και καταλογίζει συνολικό πρόστιμο, το οποίο αποτελείται από το πρόστιμο που προβλέπεται για την μια παράβαση με το υψηλότερο πρόστιμο, προσαυξανόμενο κατά ποσό που αντιστοιχεί σε ποσοστό 10% του συνόλου των προστίμων που προβλέπονται για τις άλλες παραβάσεις που βεβαιώθηκαν.
Επίσης, ο ιδιοκτήτης ή ο μισθωτής, σε περίπτωση μισθωμένου οχήματος, ευθύνεται εις ολόκληρον με τον οδηγό για την καταβολή των διοικητικών προστίμων που επιβάλλονται στον οδηγό.
Κατά τη διενέργεια του ελέγχου ο οδηγός και ο ιδιοκτήτης/μισθωτής είναι υποχρεωμένοι: (α) να συνεργάζονται με τα όργανα ελέγχου, παρέχοντας πρόσβαση στο όχημα ή στις εγκαταστάσεις των επιχειρήσεων, όταν προβλέπεται έλεγχος στις εγκαταστάσεις και (β) να επιδεικνύουν στις αρχές ελέγχου τα στοιχεία του άρθρου 36 Κανονισμού (ΕΕ) 165/2014.
Να σημειωθεί ότι, η παρούσα Απόφαση θα τεθεί σε ισχύ 4 μήνες από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Διαβάστε ολόκληρη την απόφαση πατώντας ΕΔΩ