«Πάτησαν» γκάζι οι ταξινομήσεις καινούργιων λεωφορείων και φορτηγών, τον Απρίλιο του 2024, καταγράφοντας άνοδο 478,6% και 7,8%, αντίστοιχα.
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του 2024 έχουν ως εξής:
Απρίλιος 2024 | Απρίλιος 2023 | Μεταβολή 2024/2023 | |
Καινούργια επιβατικά | 13.448 | 10.239 | +31,3% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 814 | 755 | +7,8% |
Καινούργια λεωφορεία | 81 | 14 | +478,6% |
Ιανουάριος – Απρίλιος 2024 | Ιανουάριος – Απρίλιος 2023 | Μεταβολή 2024/2023 | |
Καινούργια επιβατικά | 50.116 | 44.011 | +13,9% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 3.695 | 3.819 | -3,2% |
Καινούργια λεωφορεία | 170 | 77 | +120,8% |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως τον περασμένο Απρίλιο, έχει ως εξής:
Segment | Απρίλιος 2024 | Απρίλιος 2023 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος – Απρίλιος 2024 | Ιανουάριος – Απρίλιος 2023 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
A | 6,4% | 7,6% | -1,2 | 6,1% | 6,1% | +0,0 |
A-SUV | 4,3% | 2,4% | +2,0 | 2,8% | 1,4% | +1,4 |
(A TOTAL) | (10,8%) | (10,0%) | (+0,8) | (8,9%) | (7,5%) | (+1,4) |
B | 24,2% | 26,9% | -2,7 | 25,7% | 29,8% | -4,1 |
B-SUV | 31,1% | 23,4% | +7,7 | 30,7% | 25,3% | +5,3 |
(B TOTAL) | (55,4%) | (50,3%) | (+5,0) | (56,3%) | (55,1%) | (+1,2 ) |
C | 7,3% | 11,1% | -3,9 | 7,5% | 8,1% | -0,6 |
C-SUV | 18,2% | 20,3% | -2,2 | 19,0% | 21,4% | -2,4 |
(C TOTAL) | (25,4%) | (31,5%) | (-6,0) | (26,5%) | (29,5%) | (-3,0 ) |
D | 1,5% | 1,3% | +0,2 | 1,7% | 1,3% | +0,4 |
D-SUV | 3,5% | 5,0% | -1,5 | 4,1% | 4,9% | -0,9 |
(D TOTAL) | (5,0%) | (6,3%) | (-1,3) | (5,8%) | (6,2%) | (-0,4) |
E | 0,1% | 0,1% | -0,0 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
E-SUV | 0,6% | 0,4% | +0,2 | 0,4% | 0,4% | +0,1 |
(E TOTAL) | (0,7%) | (0,5%) | (+0,2) | (0,5%) | (0,5%) | (+0,1) |
F-G | 0,1% | 0,1% | +0,0 | 0,1% | 0,2% | -0,1 |
F-G-SUV | 0,3% | 0,3% | -0,0 | 0,3% | 0,3% | -0,0 |
(F-G TOTAL) | (0,4%) | (0,4%) | (-0,0) | (0,4%) | (0,4%) | (-0,1) |
SPORTS | 0,2% | 0,2% | -0,0 | 0,2% | 0,2% | -0,0 |
MPV | 0,0% | 0,1% | -0,1 | 0,0% | 0,1% | -0,1 |
MPV-M/COMBI | 2,1% | 0,6% | +1,5 | 1,3% | 0,4% | +0,9 |
(SUV TOTAL) | (58,0%) | (51,7%) | (+6,3) | (57,2%) | (53,7%) | (+3,5) |
100,0% | 100,0% | 0,0 | 100,0% | 100,0% | 0,0) |
Απρίλιος 2024 | Απρίλιος 2023 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος – Απρίλιος 2024 | Ιανουάριος – Απρίλιος 2023 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Μαρ ‘24 | |
Βενζίνη | 45,1% | 46,6% | -1,5 | 41,7% | 44,7% | -3,0 | 35,4% |
Πετρέλαιο | 9,3% | 11,7% | -2,4 | 10,3% | 15,5% | -5,2 | 12,8% |
Υβριδικά (HEV) | 33,6% | 29,5% | +4,1 | 36,3% | 27,7% | +8,6 | 28,9% |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) | 10,4% | 8,8% | +1,7 | 10,0% | 9,2% | +0,7 | 19,4% |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 0,0% | 0,5% | -0,5 | 0,1% | 0,3% | -0,2 | 3,4% |
Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 1,6% | 3,0% | -1,4 | 1,7% | 2,5% | -0,9 |
Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του ACEA, η αγορά των επιβατικών κινήθηκε για τον Μάρτιο ως εξής:
Μάρτιος 2024 | Μάρτιος 2023 | Μεταβολή | Ιανουάριος- Μάρτιος 2024 | Ιανουάριος- Μάρτιος 2023 | Μεταβολή | |
ΕΕ(1) | 1.031.875 | 1.089.017 | -5,2% | 2.768.639 | 2.651.263 | +4,4% |
ΕΕ 14(2) | 910.028 | 960.727 | -5,3% | 2.421.914 | 2.325.959 | +4,1% |
ΕΕ(1) + EFTA(3) | 1.065.624 | 1.135.397 | -6,1% | 2.849.501 | 2.742.239 | +3,9% |
Ελλάδα | 12.465 | 13.284 | -6,2% | 36.668 | 33.772 | +8,6% |
(1) ΕΕ των 27.
(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.
(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.