Αυξήθηκε περαιτέρω το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV), στο γ’ τρίμηνο του 2022, αντιπροσωπεύοντας το 11,9% των συνολικών ταξινομήσεων επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Σύμφωνα με την ACEA, κατά το εξεταζόμενο τρίμηνο, το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV) αυξήθηκε περαιτέρω καθώς οι πωλήσεις συνέχισαν να αυξάνονται.
Πλέον, τα BEV αντιπροσωπεύουν το 11,9% των συνολικών ταξινομήσεων επιβατικών αυτοκινήτων στην ΕΕ, έναντι 9,8% στο γ’ τρίμηνο του 2021.
Επίσης, και τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα αύξησαν το μερίδιο αγοράς τους, φτάνοντας το 22,6% του συνόλου των πωλήσεων έναντι του 21,2% στο γ’ τρίμηνο του 2021.
Παρά την απώλεια μεριδίου αγοράς, τα πετρελαιοκίνητα και βενζινοκίνητα οχήματα εξακολουθούν να κυριαρχούν στην αγορά, με συνολικό μερίδιο της τάξης του 54,3%.
Οχήματα εναλλακτικής ισχύος
Κατά το γ’ τρίμηνο του έτους, τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV) κατέγραψαν την ισχυρότερη ανάπτυξη όλων των τύπων καυσίμων (+22%), με 259.449 μονάδες να ταξινομούνται σε ολόκληρη την ΕΕ. Με εξαίρεση τη Δανία (-2,6%) και την Ιταλία (-35%), όλες οι αγορές συνέβαλαν σε αυτή τη θετική επίδοση, με τριψήφια ακόμη κέρδη σε Κύπρο (+490%), Λετονία (+231,8%), Ρουμανία (+213,4%) και τη Βουλγαρία (+101,7%).
Στον αντίποδα, οι ταξινομήσεις των plug-in υβριδικών ηλεκτρικών (PHEV) μειώθηκαν κατά 6% στο γ’ τρίμηνο του έτους, καθώς όλες οι μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ σημείωσαν απώλειες. Η Ιταλία και η Γαλλία κατέγραψαν διψήφια πτώση (-22,2% και -14,3%, αντίστοιχα), ενώ η Γερμανία και η Ισπανία σημείωσαν πιο μέτρια πτώση (-0,9% και -1%). Ως αποτέλεσμα αυτής της αρνητικής επίδοσης, τα PHEV έχασαν μερίδιο αγοράς σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι, αντιπροσωπεύοντας πλέον το 8,5% των συνολικών ταξινομήσεων αυτοκινήτων.
Με 492.011 πωλήσεις από τον Ιούλιο έως τον Σεπτέμβριο του 2022, οι πωλήσεις υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων (HEV) αυξήθηκαν κατά 6,9%. Το μερίδιο αγοράς τους αυξήθηκε κατά 1,3%, αποτελώντας το 22,6% της συνολικής αγοράς. Μεταξύ των μεγάλων αγορών της ΕΕ, μόνο η Γερμανία σημείωσε πτώση (-1,5%). Η Ιταλία σημείωσε τη μεγαλύτερη άνοδο (+20,8%), ακολουθούμενη από τη Γαλλία (+15,6%) και την Ισπανία (+11,3%).
Οι ταξινομήσεις οχημάτων φυσικού αερίου (NGV) στην ΕΕ υπέστησαν διψήφια απώλεια (-52,4%), κυρίως λόγω της σημαντικής πτώσης στην Ιταλία (-71,2%) – τη μεγαλύτερη αγορά της περιοχής, που αντιπροσωπεύει πάνω από το 40% των συνολικών ταξινομήσεων. Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο αγοράς των NGV μειώθηκε κατά το ήμισυ στο γ’ τρίμηνο του 2022 σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πριν από ένα χρόνο.
Οι πωλήσεις αυτοκινήτων με υγραέριο (LPG) υποχώρησαν κατά 9,5%, φτάνοντας τις 55.418 μονάδες, καθώς οι δύο μεγαλύτερες αγορές αυτού του τύπου καυσίμου παρουσίασαν πτώση: η Γαλλία (-14,9%) και η Ιταλία (-3,1%).
Οι ελληνικές επιδόσεις
Σύμφωνα με την ACEA, οι επιδόσεις της χώρας μας ανά τύπο καυσίμου αυτοκινήτου έχει ως ακολούθως:
Q3 2022 | Q1-Q3 2022 | |
% διαφορά 22/21 | % διαφορά 22/21 | |
BEV | +55 | +33,8 |
PHEV | -2,5 | +18,4 |
HEV | +23,2 | +24,7 |
NGV | -53,2 | -50,4 |
LPG + Άλλα | +53,6 | +68,6 |
Πετρέλαιο | +10,7 | -8,4 |
Βενζίνη | +51,1 | -8,9 |