Στο 25% ανερχόταν, τον Οκτώβριο, η κατασκευή του νότιου τμήματος του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας, ήτοι το τμήμα Λαμία – Ξυνιάδα.
Του Φώτη Φωτεινού
Πριν από λίγες ημέρες, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ενέκρινε την εκταμίευση 23,7 εκατ. ευρώ μετά από πιστοποίηση εκτέλεσης εργασιών.
Το συγκεκριμένο τμήμα, το οποίο διασχίζει το νομό Φθιώτιδας και είναι μήκους 32,27 χλμ., αποτελείται από δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση, συν τη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (Λ.Ε.Α.).
Περιλαμβάνει πέντε κόμβους, έναν Σταθμό Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ), μία σήραγγα 2.983 μέτρων, οκτώ γέφυρες και 1 μετωπικό σταθμό διοδίων.
Σύμφωνα με πληροφορίες, από το 0 χλμ. έως και το 14 χλμ. έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί οι ασφαλτοστρώσεις.
Επιπλέον, η σήραγγα που διαθέτει το τμήμα έχει ήδη διανοιχθεί κατά 2 χλμ., ενώ προχωρώντας σε μια επιμέρους ανάλυση της προόδου, κατά ομάδες τεχνικών, οι γέφυρες εμφανίζουν πρόοδο της τάξης του 40% και τα οδοστρώματα 35,5%.
Η ταχύτητα μελέτης είναι 120 χλμ./ώρα στα πεδινά τμήματα και 110 χλμ./ώρα στα ορεινά.
Στην πλήρη ανάπτυξη, μετά την κατασκευή, τόσο του νότιου, όσο και του βόρειου τμήματος (Τρίκαλα – Εγνατία Οδός), ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος Ε65 θα εκτείνεται σε μήκος 175 χλμ. και θα ενώνει την Λαμία με την Εγνατία Οδό.
Σχετικά με την ολοκλήρωση του νότιου τμήματος, εκτιμάται ότι θα παραδοθεί έως και 6 μήνες νωρίτερα από το προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα, δηλαδή στα μέσα του 2021.
Για το βόρειο τμήμα, όπως έγινε γνωστό από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, η ΕΕ εξέφρασε ενστάσεις για την βιωσιμότητα του έργου.
Οι ενστάσεις αυτές έχουν να κάνουν με τον κυκλοφοριακό φόρτο του εν λόγω τμήματος, ώστε να δικαιολογηθεί η κατασκευή ενός αυτοκινητοδρόμου.
Έπειτα από αυτήν την εξέλιξη, δόθηκε εντολή για την επικαιροποίηση των κυκλοφοριακών μελετών, λαμβάνοντας υπόψη την υπάρχουσα κατάσταση.