Τέλος στις συνομιλίες για τη δημιουργία ενός ομίλου αυτοκινήτων αξίας 60 δισ. δολ. έδωσαν οι Nissan και η Honda.
Επιμέλεια: Β. Βεγιάζη
Σύμφωνα με το Reuters, οι δύο ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες κατέβαλαν προσπάθειες να ενώσουν τις δυνάμεις τους για να αντιμετωπίσουν τους ταχέως αναπτυσσόμενους Κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων, παρόλα αυτά το μεταξύ τους “χάσμα” παρέμεινε αγεφύρωτο ειδικά στο σημείο της πρότασης της Honda να μετατραπεί η Nissan θυγατρική της.
Η Nissan -η 3η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας- είναι από πολλές απόψεις η πιο προβληματική από τις παλαιού τύπου αυτοκινητοβιομηχανίες, αφού δεν έχει ανακάμψει πλήρως από τα χρόνια της κρίσης και της αναταραχής που πυροδότησε η σύλληψη και η απομάκρυνση του πρώην προέδρου Carlos Ghosn το 2018.
«Η Honda έχει αρκετή αυτοπεποίθηση και έχει πολλά υπέρ της, ενώ η Nissan βρίσκεται σε άσχημη θέση», σχολίασε ο Christopher Richter, αναλυτής της αγοράς αυτοκινήτου στην χρηματιστηριακή CLSA.
«Μάλλον πρέπει να σκεφτούν να κάνουν κάτι διαφορετικό», σημείωσε.
Η προωθούμενη συγχώνευση θα δημιουργούσε την 4η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο σε πωλήσεις οχημάτων μετά την Toyota, τη Volkswagen και τη Hyundai.
Σχέδιο αναδιάρθρωσης
Πέραν όμως της ταχείας ανόδου κινεζικών κατασκευαστών ηλεκτρικών οχημάτων όπως η BYD, οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν επίσης την προοπτική των δασμών στις ΗΠΑ.
Ήδη, από τον Νοέμβριο του 2024, η Nissan προωθεί ένα σχέδιο αναδιάρθρωσης με περικοπές 9.000 θέσεων εργασίας και μείωση του παγκόσμιου capacity κατά 20%.
Σύμφωνα με καλά ενημερωμένες πηγές, η Nissan θα χρειαστεί να μειώσει περαιτέρω την παραγωγική της ικανότητα στην Κίνα, όπου λειτουργεί οκτώ εργοστάσια μέσω της κοινοπραξίας της με την Dongfeng Motor. Έχει ήδη αναστείλει την παραγωγή στο εργοστάσιό της στο Changzhou ως μέρος των προσπαθειών για βελτιστοποίηση των εργασιών.
Μετά το τέλος της συγχώνευσης με τη Honda, η Nissan είναι πλέον ανοιχτή σε συνεργασία με νέους συνεργάτες, με την Foxconn από την Ταϊβάν να θεωρείται πιθανή υποψήφια.
Να σημειωθεί ότι, αυτή τη στιγμή, η κεφαλαιοποίηση της Nissan είναι τώρα σχεδόν 5 φορές μικρότερη από αυτή της Honda, η οποία φτάνει περίπου τα 7,5 τρισ. γιεν (48,6 δισ. δολ.).