Τα πρώτα πέντε υδρογονοκίνητα φορτηγά σε πελάτες της στην Ελβετία παρέδωσε η νοτιοκορεάτικη Hyundai.
Για το 2020, η αυτοκινητοβιομηχανία έχει προγραμματίσει να φέρει στην Ευρώπη συνολικά 50 οχήματα τέτοιου τύπου.
Σύμφωνα με ειδικούς της αγοράς, για μεγάλες αποστάσεις τα φορτηγά υδρογόνου υπερέχουν έναντι των ηλεκτρικών αντιπάλων τους, καθώς απαιτούν λιγότερους χρόνους φόρτισης, ωστόσο η μαζική παραγωγή τους βρίσκεται ακόμη σε νηπιακό στάδιο καθώς είναι ακριβά.
Ωστόσο, μελέτη της McKinsey ανέφερε ότι μόλις ληφθούν υπόψη οι σχετικές αποδόσεις των πηγών ενέργειας και το κόστος ζωής ενός φορτηγού, το πράσινο υδρογόνο θα μπορούσε να φτάσει την ισοτιμία κόστους με το ντίζελ έως το 2030.
Σύμφωνα με το Reuters, η Hyundai συνεργάζεται με ελβετικές εταιρείες για την κατασκευή μιας αλυσίδας αξίας που θα καλύπτει την παραγωγή πράσινου υδρογόνου από υδροηλεκτρική ενέργεια, σταθμούς φόρτισης υδρογόνου και την εξυπηρέτηση και συντήρηση των φορτηγών.
Οι πελάτες, που περιλαμβάνουν την αλυσίδα supermarket Migros, θα εκμισθώνουν τα φορτηγά από την Hyundai Hydrogen Mobility (HHM) για τη μεταφορά αγαθών σε όλη τη χώρα, με την υποστήριξη της νέας υποδομής υδρογόνου.
Οι μισθώσεις πραγματοποιούνται έχοντας ως βάση αρχή της πληρωμής ανά χρήση, κάτι που δεν απαιτεί αρχική επένδυση.
Στόχος είναι η αυτοκινητοβιομηχανία να γεμίζει με 1.600 φορτηγά τους ελβετικούς δρόμους έως το 2025.