Λειτουργική ολοκλήρωση στις 31 Μαρτίου 2017 και ολική στις 31 Αυγούστου. Αυτό είναι το τελεσίγραφο του υπουργείου Μεταφορών και συνεπακόλουθα της ΕΕ στους παραχωρησιούχους για την ολοκλήρωση των οδικών αξόνων.
Εάν τα έργα δεν τελειώσουν τον Αύγουστο (κανονικά ήταν τον Μάρτιο, αλλά δόθηκε παράταση για τα δύσκολα κομμάτια), τότε η Ελλάδα απειλείται με επιστροφή κοινοτικών κονδυλίων.
Από την πλευρά του, το υπουργείο Μεταφορών διατείνεται ότι εξοικονόμησε 764,47 εκατ.από την επαναδιαπραγμάτευση των οδικών αξόνων “Ιόνια Οδός”, “Ολυμπία Οδός”, Ε-65 και “Μορέα”, σε σχέση με τις αρχικές απαιτήσεις κατασκευαστών και παραχωρησιούχων.
Στα τέλη Ιουνίου, η Ιόνια Οδός (Αντίρριο – Ιωάννινα) βρισκόταν στο 81% και ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας (Ξυνιάδα – Τρίκαλα) στο 80%.
Αντίστοιχα, η Ολυμπία Οδός (Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα) στο 79,4%, ο Αιγαίου (Μαλιακός – Κλειδί) στο 92% και ο Μορέας (Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα) στο 97%.
Για την επίτευξη των χρονοδιαγραμμάτων έχει συσταθεί Διυπουργική Επιτροπή, με αντικείμενο τη διευθέτηση εμπλοκών, όπως απαλλοτριώσεις, αρχαιολογία, μετατόπιση δικτύων, κτλ.
Ενδεικτικό είναι ότι παραχωρησιούχοι έχουν προχωρήσει στην μίσθωση ή και αγορά των υπό απαλλοτρίωση εκτάσεων, καθώς κάποια τμήματα έχουν μείνει πίσω.
Φ. Φωτ.