Με χαμηλές ταχύτητες κινείται η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου, καθώς σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), τον περασμένο Ιούνιο σημειώθηκε πτώση 22,3% στις ταξινομήσεις, ενώ στο εξάμηνο του έτους η μείωση ανήλθε στο 38,1%.
Αναλυτικότερα, τον Ιούνιο του 2020, οι ταξινομήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων στην ΕΕ ανήλθαν στις 949.722 μονάδες, όταν ένα χρόνο νωρίτερα έφταναν τα 1.222.942 αυτοκίνητα.
Ωστόσο, σύμφωνα με την ACEA, το ποσοστό αυτό σηματοδοτεί μια μικρή βελτίωση έναντι του Μαΐου του 2020, όπου υπήρξε πτώση της τάξης του 52,3% σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Σημειώνεται ότι, όλες οι ευρωπαϊκές αγορές σημείωσαν σημαντικές μειώσεις τον Ιούνιο, πλην της Γαλλίας που κινήθηκε ανοδικά κατά 1,2%. Το γεγονός αυτό οφείλεται στα νέα κίνητρα για την τόνωση των πωλήσεων οχημάτων χαμηλών εκπομπών που επιβλήθηκαν από τη γαλλική κυβέρνηση στις αρχές του μήνα.
Όσον αφορά τις άλλες μεγάλες αγορές, η Ισπανία υπέστη μείωση 36,7%, η Γερμανία 32,3% και η Ιταλία 23,1%.
«Βουτιά» στην αγορά αυτοκινήτου της Ισπανίας
Σε επίπεδο εξαμήνου η ζήτηση για νέα επιβατικά αυτοκίνητα στην ΕΕ κινήθηκε πτωτικά κατά 38,1%, ως αποτέλεσμα τεσσάρων διαδοχικών μηνών με πρωτοφανείς μειώσεις σε ολόκληρη την Ευρώπη.
Η Ισπανία σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση (-50,9%) μέχρι στιγμής εφέτος, ακολουθούμενη από την Ιταλία (-46,1%), τη Γαλλία (-38,6%) και τη Γερμανία (-34,5%).
Στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα στοιχεία της ACEA, τον Ιούνιο του 2020 πουλήθηκαν 8.249 επιβατικά οχήματα, έναντι 13.133 ένα χρόνο νωρίτερα.