Σε ψηφοφορία θα τεθούν από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, στις 27 Μαρτίου, τα σχέδια για τη μείωση εκπομπών αερίων θερμοκηπίου από αυτοκίνητα και ημιφορτηγά έως το 2030.
Το Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο συμφώνησαν να τεθούν πιο φιλόδοξοι στόχοι (37,5% σε σύγκριση με το 30% που πρότεινε η Επιτροπή) για τη μείωση εκπομπών από νέα αυτοκίνητα μέχρι το 2030.
Η νέα νομοθεσία θέτει επίσης στόχο μείωσης εκπομπών για τα νέα ημιφορτηγά στο 31% μέχρι το 2030.
Οι κατασκευαστές των οποίων ο μέσος όρος εκπομπών θα υπερβαίνει τα όρια αυτά θα είναι υποχρεωμένοι να πληρώνουν σχετικά τέλη ρύπανσης.
Μέχρι το 2023, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα πρέπει να εκτιμήσει αν αυτά τα ποσά θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν για τη χρηματοδότηση μιας δίκαιης μετάβασης στην κινητικότητα μηδενικών εκπομπών και για τη στήριξη της επαγγελματικής κατάρτισης των εργαζόμενων στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας.