Οριστικός ανάδοχος της παράκαμψης Χαλκίδας και Ψαχνών ανακηρύχθηκε η ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ, η οποία προσέφερε έκπτωση 7,61%.
Της Βάσως Βεγιάζη
Η εν λόγω εταιρεία έδωσε τη μεγαλύτερη έκπτωση από τους υπόλοιπους διεκδικητές του έργου και συγκεκριμένα τις εταιρείες ΑΒΑΞ, ΑΚΤΩΡ και CMC – INTEΡΚΑΤ – ΤΕΚΑΛ.
Η παράκαμψης Χαλκίδας, με τα συνεχόμενα τμήματα της παράκαμψης Ψαχνών και της αρτηρίας σύνδεσης Βόρειας – Νότιας Εύβοιας, εντάσσεται στη βελτίωση της οδικής σύνδεσης της Αθήνας και της Χαλκίδας με τη βόρεια Εύβοια και – παράλληλα – στην αποσυμφόρηση του αστικού ιστού της Χαλκίδας, της Ν. Αρτάκης και των Ψαχνών από τη διερχόμενη κυκλοφορία, η οποία σήμερα, αναγκαστικά διέρχεται από τις παραπάνω αστικές περιοχές.
Το έργο αυτό, σε συνδυασμό με τον νέο οδικό άξονα προς τη Βόρεια Εύβοια που μελετάται, θα προσφέρει στο μέλλον έναν ενιαίο και ασφαλή οδικό άξονα μέχρι την Αιδηψό, με τα αναγκαία χαρακτηριστικά ασφάλειας και ταχύτητας, που θα ανταποκρίνονται στο διατιθέμενο τουριστικό και λοιπό δυναμικό της βόρειας Εύβοιας.
Σημειώνεται ότι το βασικότερο πρόβλημα στην προσπάθεια χρηματοδότησης του έργου ήταν ότι ο σχεδιασμός του, καθώς θεωρούταν «μη βιώσιμο».
Προκειμένου να αρθούν τα εμπόδια και να προχωρήσει η υλοποίηση του, αποφασίστηκε ο ανασχεδιασμός ορισμένων τμημάτων.
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου
Το κόστος του έργου έχει εκτιμηθεί 210 εκατ. ευρώ (169,35 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ). Το κυρίως έργο έχει κόστος με ΦΠΑ 125 εκατ. ευρώ και η προαίρεση άλλα 85 εκατ. ευρώ. Περιλαμβάνει δύο οδικά τμήματα: το πρώτο από την Νέα Λάμψακο μέχρι τη Σήραγγα Βαθροβουνίου μήκους 2χλμ και στη συνέχεια στο τμήμα Σήραγγα Βαθροβουνίου μέχρι τα Ψαχνά μήκους 14,7 χλμ.
Ως προαίρεση περιλαμβάνονται τα τμήματα:
-το τμήμα πριν τη Νέα Λάμψακο, προς Χαλκίδα / Υψηλή Γέφυρα, δηλαδή το τμήμα «Α. Κ. Σχηματαρίου – Νέα Λάμψακος», μήκους 4,0 χλμ. περίπου,
-το τμήμα της παράκαμψης Ψαχνών και το τμήμα της αρτηρίας σύνδεσης Βόρειας – Νότιας Εύβοιας που συνδέει τον ανισόπεδο κόμβο Λιανής Άμμου της παράκαμψης Χαλκίδας με το οδικό δίκτυο προς τη νότια Εύβοια.
Η διάρκεια του έργου έχει οριστεί σε 48 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης, ενώ θα χρηματοδοτηθεί από πόρους του ΕΣΠΑ 2021-2027.