Αυξημένες κατά 4,5% ήταν οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη, στο α’ εξάμηνο του 2024, φτάνοντας σχεδόν τις 5,7 εκατομμύρια μονάδες, σύμφωνα με την ACEA.
Επιμέλεια: Β. Βεγιάζη
Ωστόσο, ο όγκος πωλήσεων παρέμεινε σε σχετικά χαμηλά επίπεδα (-18%) εν συγκρίσει με τα προ Covid-19 επίπεδα.
Παράλληλα, οι μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ παρουσίασαν θετικές αλλά μέτριες επιδόσεις, με την Ισπανία (+5,9%), τη Γερμανία (+5,4%), την Ιταλία (+5,4%) και τη Γαλλία (+2,8%) να καταγράφουν αύξηση.
Αντίστοιχα, τον περασμένο Ιούνιο, οι ταξινομήσεις αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 4,3%, λόγω των κερδών σε τρεις από τις τέσσερις μεγάλες αγορές της περιοχής: Ιταλία (+15,1%), Γερμανία (+6,1%) και Ισπανία (+2,2%). Στον αντίποδα, η Γαλλία κατέγραψε πτώση 4,8%.
Επίσης, κατά τον εξεταζόμενο μήνα, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσώπευσαν το 14,4% της ευρωπαϊκής αγοράς αυτοκινήτου, έναντι 15,1% τον Ιούνιο του 2023.
Τα υβριδικά-ηλεκτρικά οχήματα ενίσχυσαν το μερίδιο αγοράς τους στο 29,5% έναντι 24,4% το 2023.
Οι επιδόσεις ανά κατηγορία ηλεκτρικών οχημάτων
Τον περασμένο Ιούνιο, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων (BEV) μειώθηκαν κατά 1%, φτάνοντας τις 156.408 μονάδες, με το συνολικό μερίδιο αγοράς τους να μειώνεται στο 14,4% έναντι 15,1%.
Παρά τη σημαντική ανάπτυξη σε Βέλγιο (+50,4%) και Ιταλία (+117,4%), οι θετικές αυτές επιδόσεις δεν μπόρεσαν να αντισταθμίσουν τη διψήφια πτώση σε άλλες κορυφαίες αγορές, όπως η Γερμανία (-18,1%), η Ολλανδία (-15%) και η Γαλλία (-10,3%).
Ως αποτέλεσμα, συνολικά ταξινομήθηκαν 712.637 νέα BEV αυτοκίνητα στο α’ εξάμηνο του 2024.
Σύμφωνα με την ACEA, αυτό σηματοδοτεί μια μέτρια αύξηση της τάξης του 1,3% έναντι του 2023 και αντιπροσωπεύει το 12,5% της αγοράς.
Οι πωλήσεις plug-in υβριδικών σημείωσαν ισχυρή πτώση 19,9% τον περασμένο μήνα, με σημαντικές μειώσεις σε Βέλγιο (-49,2%), Γαλλία (-21,7%) και Γερμανία (-3,4%). Τον Ιούνιο, τα υβριδικά plug-in αντιπροσώπευσαν το 6,1% της συνολικής αγοράς αυτοκινήτων, από 7,9% πέρυσι, με 66.482 πωλήσεις.
Τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα ήταν η μόνη κατηγορία που κατέγραψε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξη, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 26,4% τον Ιούνιο στις 321.959 μονάδες. Και οι τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της Ένωσης κατέγραψαν διψήφια κέρδη: Γαλλία (+34,9%), Ιταλία (+27,2%), Ισπανία (+23%) και Γερμανία (+16,5%). Αυτή η ανάπτυξη ώθησε το μερίδιο αγοράς υβριδικών-ηλεκτρικών στο 29,5%, από 24,4% τον Ιούνιο του 2023.
Η εικόνα στην Ελλάδα
Στην ελληνική αγορά, τον περασμένο Ιούνιο, τη μερίδα του λέοντος στις πωλήσεις αυτοκινήτων «κατέκτησαν» τα υβριδικά, με το ποσοστό τους να διαμορφώνεται στο 45,6%.
Ακολούθησαν τα πετρελαιοκίνητα με 36,9%, τα ντιζελοκίνητα με 7,3%, τα ηλεκτρικά (BEV) με 5,3% και τα plug-in υβριδικά ηλεκτρικά (PHEV) με 4,2%.
Αντίστοιχα, στο 6μηνο του έτους, το μεγαλύτερο ποσοστό πωλήσεων συγκέντρωσαν τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα με 40,7%, με τα υβριδικά να ακολουθούν με 39,3%.
Οι υπόλοιπες κατηγορίες οχημάτων έχουν ως εξής: 9,2% για τα ντιζελοκίνητα, 5,2% για τα plug-in υβριδικά ηλεκτρικά (PHEV) και 4,3% για τα ηλεκτρικά (BEV).