Βασικές αιτίες για την καθυστέρηση της προόδου των ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη αποτελούν η έλλειψη σταθμών φόρτισης και οι υψηλές τιμές, σύμφωνα με το EurActiv.com.
Ωστόσο, σύμφωνα με νέα μελέτη, που δημοσιοποιήθηκε από την υπηρεσία Μεταφορών και Περιβάλλοντος (T&E), καταδεικνύεται ότι το ανεπαρκές marketing και η μακρόχρονη αναμονή παράδοσης διαδραματίζουν εξίσου καθοριστικό ρόλο.
Στην Ευρώπη, έχουν πουληθεί μόνο 20 ηλεκτρικά οχήματα, σε σύγκριση με 417 βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα μοντέλα. «Η έρευνα της T&E διαπίστωσε, ακόμη, ότι πολλά από αυτά τα μοντέλα, δεν διατίθενται προς πώληση σε εκθεσιακούς χώρους – κυρίως το Opel/Vauxhall Ampera και το Bolt- ενώ μερικά εξ αυτών παρουσιάζουν μεγάλους χρόνους αναμονής, εξαιτίας έλλειψης της παραγωγικής ικανότητας, όπως το Hyundai Ioniq και το BMW i3».
Τα δεδομένα που αναλύθηκαν από την T&E καταδεικνύουν ότι «οι κατασκευαστές προσπαθούν να πουλήσουν ηλεκτρικά οχήματα -όπως αποδεικνύουν οι δαπάνες στον τομέα του marketing». Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η Ινδία που ευελπιστεί, ότι ως το 2030 όλα τα αυτοκίνητα στους δρόμους της θα είναι ηλεκτρικά.
Πάντως, στη Γερμανία, τη Γαλλία, το Ην. Βασίλειο, την Ισπανία, την Ιταλία και τη Νορβηγία οι αυτοκινητοβιομηχανίες δαπάνησαν κατά μέσο όρο μόνο το 2,1% του προϋπολογισμού τους για την προώθηση πωλήσεων σε οχήματα με μηδενικές εκπομπές και 1,6% σε υβριδικά μοντέλα.
Τα στοιχεία αυτά δείχνουν, ότι δεν έχουν γίνει προσπάθειες προσέλκυσης νέων πελατών, παρόλο που η μελέτη αναφέρει ότι «περίπου το 30% των Γερμανών, Γάλλων και Βρετανών καταναλωτών ισχυρίζονται ότι θα εξετάσουν το ενδεχόμενο να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό όχημα».
Εξαίρεση αποτελεί ο υψηλός προϋπολογισμός που διατίθεται για την προώθηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Νορβηγία. Συγκεκριμένα, η μελέτη υπογραμμίζει ότι η BMW δαπανά το 24% του προϋπολογισμού της για τα ηλεκτρικά οχήματα στη Νορβηγία, ενώ η Daimler το 14%.
Η T&E κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η πώληση των συγκεκριμένων οχημάτων αναπόφευκτα θα έχει χαμηλή απόδοση στην πλειονότητα της Ευρώπης, καθώς οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων ή αυτοκινήτων με μηδενικές εκπομπές ανέρχεται περίπου στο ήμισυ του επιπέδου που προβλέπεται από τις αυτοκινητοβιομηχανίες.
Τέλος, μια άλλη μελέτη, που δημοσιεύθηκε από το European Automobile Manufacturers Association τον Ιούνιο, αναφέρει ότι σημειώθηκε αύξηση της ζήτησης για «οχήματα με εναλλακτικά καύσιμα» στην ΕΕ κατά 37,6% το πρώτο τρίμηνο του 2017.