Υπέρ της θέσπισης βιωματικών ποινών σε όσους προκαλούν σοβαρά τροχαία ατυχήματα τάχθηκε ο υφυπουργός Μεταφορών Νίκος Μαυραγάνης.
Του Φώτη Φωτεινού
Στην ημερίδα «Πολιτεία & Πολίτες: Συνέργεια για την πρόληψη των τροχαίων συγκρούσεων», ο υφυπουργός Μεταφορών ανακοίνωσε ότι το υπουργείο εξετάζει την υιοθέτηση βιωματικών ποινών σε όσους προκαλούν σοβαρά τροχαία ατυχήματα, όπως υπηρεσίες σε νοσηλευτικά ιδρύματα.
«Με αυτό τον τρόπο, ο παραβάτης θα συνειδητοποιεί τι προκάλεσε, θα παραδειγματίζεται», υποστήριξε ο κ. Μαυραγάνης, σημειώνοντας ότι ύψιστη προτεραιότητα για τη μείωση των τροχαίων αποτελεί η κατάλληλη ενημέρωση και παιδεία.
Στο πλαίσιο αυτό, θα ξεκινήσει η εφαρμογή της διαδικτυακής πλατφόρμας e-drive academy και πληθώρα άλλων εκπαιδευτικών προγραμμάτων.
Τέλος, ο υφυπουργός Μεταφορών σχολίασε αρνητικά την έλλειψη καμερών παρακολούθησης ταχύτητας στις εθνικές οδούς, λόγω έλλειψης διαθέσιμων κονδυλίων, ζητώντας – στο πεδίο αυτό – τη συνδρομή των εταιρειών παραχώρησης.
Από την πλευρά του, ο αναπληρωτής επικεφαλής της αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα, Αργύρης Περουλάκης ανέφερε ότι επιδίωξη της ΕΕ είναι η μείωση των θανάτων από τροχαία κατά 50% έως το 2020.
Συνοπτικά, ο αριθμός των τροχαίων θανάτων στην ΕΕ μειώθηκε περισσότερο από 50% μεταξύ 10-34 χρονών κατά το διάστημα 2005-2014, ενώ αυξήθηκε για τους ηλικιωμένους άνω των 85 ετών.
Στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία 2 άνθρωποι χάνουν κάθε μέρα τη ζωή τους στο δρόμο, άλλοι 3 μένουν με μόνιμη αναπηρία και τέλος, 14.665 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στο δρόμο και 19.164 τραυματίστηκαν σοβαρά την περίοδο 2004-2014.