Στην εξέλιξη των οικονομικών και επιχειρησιακών μεγεθών του ομίλου ΑΒΑΞ αναφέρθηκαν χθες, στη διάρκεια ενημερωτικής εκδήλωσης, ο πρόεδρος Χρήστος Ιωάννου και ο διευθύνων σύμβουλος Κωνσταντίνος Μιτζάλης.
Του Φώτη Φωτεινού
Σύμφωνα με τα ανώτατα στελέχη του ομίλου, ο ΑΒΑΞ διανύει μια υγιή πορεία, έπειτα από την εξυγίανση του, με σημαντικό ανεκτέλεστο έργων.
Όπως τονίστηκε, ο όμιλος έχει μειώσει το δανεισμό του 45% από το τέλος του 2020 και εντός του 2023 θα πραγματοποιηθεί αποπληρωμή 101 εκατ. των υφιστάμενων ομολογιακών δανείων. Μάλιστα, ενδέχεται να συναφθεί πρόσθετο ομολογιακό δάνειο για την χρηματοδότηση νέων επενδύσεων.
Παράλληλα, ο κύκλος εργασιών από τις κατασκευές αναμένεται κατά 40% αυξημένος το 2023, στα 500 εκατ. ευρώ, με τον όμιλο να διαθέτει πλέον ανεκτέλεστο έργων 2,2 δις. ευρώ.
Στο πλαίσιο της στρατηγικής του ομίλου για την ανάδειξη της αξίας του χαρτοφυλακίου παραχωρήσεων και με στόχο να ενισχύσει τη θέση του για την χρηματοδότηση νέων επενδύσεων, η ΑΒΑΞ προχώρησε στην αποεπένδυση από ορισμένες ώριμες συμβάσεις παραχώρησης – ΣΔΙΤ και μη βασικές δραστηριότητες, καθώς και λοιπά περιουσιακά στοιχεία.
Η πλέον πρόσφατη αποεπένδυση είναι η πώληση της συμμετοχής στην παραχώρηση της Γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου, για την οποία εισπράχθηκε τίμημα περίπου 60 εκατ., ενώ τον Ιούνιο 2022 προηγήθηκε η πώληση χαρτοφυλακίου έργων ΑΠΕ της θυγατρικής Volterra, με αντίστοιχο τίμημα και το 2020 η πώληση των κτηρίων των κεντρικών γραφείων του ομίλου στο Μαρούσι έναντι ποσού 34 εκατ.
Το χαρτοφυλάκιο του ομίλου ΑΒΑΞ
Όπως τονίστηκε χθες, ο όμιλος ΑΒΑΞ πρωταγωνιστεί στην κατασκευή μεγάλων έργων, όπως είναι η κατασκευή των έργων υποδομής Α’ φάσης στο «The Ellinikon», τη μεγαλύτερη επένδυση αστικής ανάπλασης στην Ευρώπη.
Παράλληλα, έχει ξεκινήσει το έργο της κατασκευής της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, ενώ σε φάση κατασκευής βρίσκεται ο αυτοκινητόδρομος Πάτρας – Πύργου, ο οποίος χωρίζεται σε τρία σκέλη, με τον όμιλο ΑΒΑΞ να υλοποιεί το πρώτο σκέλος του – από Μιντιλόγλι έως Καραίικα.
Αναφορικά με τα σιδηροδρομικά έργα, το σχήμα ΑΒΑΞ – ALSTOM έχει αναλάβει τον εκσυγχρονισμό της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη – Ειδομένη, ενώ ο όμιλος έχει αναδειχθεί ανάδοχος στο τμήμα Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα, στο οποίο θα εγκατασταθεί σύστημα ηλεκτροκίνησης σε σιδηροδρομική γραμμή μήκους 81,4 χλμ.
Σε επίπεδο κτιριακών έργων, ο όμιλος ΑΒΑΞ δραστηριοποιείται, μέσω της συμμετοχής της θυγατρικής του, AVAX Development, στην επερχόμενη μεγάλη επένδυση στο Νέο Φάληρο, σε συνεργασία με την Dimand.
Παράλληλα, ολοκλήρωσε την ανέγερση των νέων σχολικών κτιρίων Pinewοod και Center for Educational Excellence, αλλά και την αναβάθμιση του κτιρίου Compton Hall του Κολλεγίου Ανατόλια στην Πυλαία Θεσσαλονίκης.