Αλλάζει το υφιστάμενο μοντέλο διοδίων στην Αττική Οδό, μόλις ολοκληρωθεί η τρέχουσα σύμβαση παραχώρησης του οδικού άξονα.
Του Φώτη Φωτεινού
Το ΤΑΙΠΕΔ έχει προκηρύξει διαγωνισμό για τη νέα 25ετή σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού (η υφιστάμενη σύμβαση λήγει το 2024), στον οποίο μετέχουν 8 σχήματα, τα οποία έχουν υποβάλει δεσμευτικές προσφορές.
Στην επόμενη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Ταμείου, που έχει προγραμματιστεί για τις 21 Ιουλίου, θα εγκριθεί το πλαίσιο που θα διέπει τη διαδικασία υποβολής δεσμευτικών οικονομικών προσφορών (Request for Binding Offers) και θα δοθεί πρόσβαση στους προεπιλεγέντες επενδυτές στο VDR.
Σύμφωνα με τον προγραμματισμό, η ανάρτηση του αρχικού σχεδίου της σύμβασης παραχώρησης θα γίνει το αργότερο στις αρχές Σεπτεμβρίου και η υποβολή των οικονομικών προσφορών αναμένεται εντός του πρώτου τριμήνου του 2023.
Το αξιοσημείωτο είναι ότι η νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού θα περιλαμβάνει ένα νέο μοντέλο διοδίων, τα οποία θα διαμορφώνονται ανάλογα με τις ώρες αιχμής / κίνηση.
Εάν και δεν θα πάμε σε χιλιομετρική χρέωση, εντούτοις θα επιλεγεί ένα διαφορετικό μοντέλο, με ακριβά διόδια στις ώρες αιχμής.
Σχετικά με τις 8 δεσμευτικές προσφορές που κατατέθηκαν στην Αττική Οδό, το Ταμείο εμφανίζεται άκρως ικανοποιημένο από τον αριθμό και την ποιότητα των σχημάτων, τονίζοντας ότι, σε σχέση με τη δυνατότητα εξεύρεσης χρηματοδοτικών κεφαλαίων από τα εγχώρια πιστωτικά ιδρύματα, δεν θα εξαιρεθεί κανένα από τα σχήματα από τη συνέχιση της διαδικασίας.
Δε νομίζω να ισχύει. Αφού είχε αναφερθεί πως ΟΛΑ τα διόδια θα γίνουν χιλιομετρική.