Τα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου του 2020 έδωσε χθες στη δημοσιότητα ο όμιλος ΕΛΛΑΚΤΩΡ.
Παρά την επίδραση των μέτρων αντιμετώπισης της πανδημίας, ο όμιλος ΕΛΛΑΚΤΩΡ παρουσίασε, το πρώτο 6μηνο του 2020, αύξηση του EBITDA σε 3 από τους 5 βασικούς κλάδους, δηλαδή στις ΑΠΕ, στο Περιβάλλον και στην Ανάπτυξη Ακινήτων, σε σχέση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2019, με αποτέλεσμα το περιθώριο του προσαρμοσμένου EBITDA να βελτιωθεί στο 18,8%, έναντι 15,2%.
Ο κλάδος των Παραχωρήσεων ανακάμπτει σταδιακά, με τον Αύγουστο να σημειώνει μικρή μεταβολή στην κυκλοφορία οχημάτων έναντι του αντίστοιχου περσινού μήνα, ενώ προχωράει, όπως αναφέρει ο όμιλος, το σχέδιο μετασχηματισμού της Κατασκευής, με μείωση δαπανών προσωπικού και του κόστους πωληθέντων, τη διάθεση μη λειτουργικών περιουσιακών στοιχείων, καθώς και την κατάρτιση με τις τράπεζες ενός «οδικού χάρτη», με στόχο την περαιτέρω υποστήριξη της Κατασκευής.
Ως αποτέλεσμα της στρατηγικής για περιορισμό της δραστηριότητας της Κατασκευής σε Ελλάδα και Ρουμανία, αλλά και της επίδρασης του lockdown στην κυκλοφορία οχημάτων στις Παραχωρήσεις, τα έσοδα διαμορφώθηκαν, το πρώτο 6μηνο του 2020, σε 438 εκατ. ευρώ, έναντι 705 εκατ. το πρώτο 6μηνο του 2019.
Τα αποτελέσματα προ φόρων, διαμορφώθηκαν σε -21,2 εκατ., έναντι +29,4 εκατ. το αντίστοιχο διάστημα πέρσι και τα αποτελέσματα μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας σε -37,5 εκατ., έναντι -8,4 εκατ. αντίστοιχα.
Ο σχολιασμός των οικονομικών αποτελεσμάτων
«Οι επιλογές μας τα δύο προηγούμενα χρόνια αρχίζουν να αποδίδουν καρπούς, καθώς, παρά το γενικό lockdown λόγω COVID-19, η επίδοση του EBITDA στους τρεις από τους πέντε κλάδους του Ομίλου, δηλαδή ΑΠΕ, Περιβάλλον και Ανάπτυξη Ακινήτων, στο 1ο 6μήνο 2020 είναι υψηλότερη έναντι της αντίστοιχης περιόδου πέρυσι.
Η κυκλοφορία στην ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟ ανακάμπτει σταδιακά, λόγω και της επανέναρξης των διεθνών πτήσεων.
Προχωράει, επίσης, με γοργούς ρυθμούς η αναδιάρθρωση του κλάδου της Κατασκευής, ο οποίος αναμένεται να επωφεληθεί από το πακέτο της Ευρωπαϊκής Ένωσης “Next Generation Program”, από το οποίο η Ελλάδα θα λάβει 32 δισ., ήτοι το 17% του ΑΕΠ.
Παρά την επιβάρυνση της οικονομικής δραστηριότητας από το lockdown, το προσαρμοσμένο EBITDA του Ομίλου ανήλθε σε 82,3 εκατ. το 1ο 6μηνο του 2020, διαμορφώνοντας το αντίστοιχο περιθώριο στο 18,8% (έναντι 15,9% πέρυσι) και τον καθαρό δανεισμό προς EBITDA σε 6,9x», ανέφερε ο κ. Αναστάσιος Καλλιτσάντσης, Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου.
Οι επιδόσεις του τομέα Παραχωρήσεων και των αυτοκινητοδρόμων
Τα έσοδα του κλάδου των Παραχωρήσεων διαμορφώθηκαν σε 91,1 εκατ., μειωμένα κατά 23%, έναντι εσόδων 118,1 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο του 2019.
Η μείωση των εσόδων, στο 1ο 6μηνο του 2020, οφείλεται στη μειωμένη κυκλοφορία (Αττική Οδός -26%, Μορέας -30%) ως αποτέλεσμα των περιοριστικών μέτρων μετακίνησης που επιβλήθηκαν από την κυβέρνηση, λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού.
Συγκεκριμένα, σε επίπεδο πρώτου εξάμηνου και λόγω της πανδημικής κρίσης, η κυκλοφορία υποχώρησε 26,6% στην Αττική Οδό, 27% στην Ολυμπία Οδό, 30,4% στον Μορέα, 30,6% στη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου και 19,3% στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου.
Ωστόσο, σημαντικά σημάδια ανάκαμψης παρουσιάζει η κυκλοφορία στην Αττική Οδό από τις αρχές Μαΐου, όπως και στους υπόλοιπους αυτοκινητοδρόμους, οπότε άρχισε η άρση των περιοριστικών μέτρων.
Στην Αττική Οδό, μετά από τη μέγιστη μείωση κατά 72% τον Απρίλιο, η κυκλοφορία είχε συνεχή ανοδική τάση για να φτάσει στο -16% τον Ιούνιο, -9% τον Ιούλιο και τελικά στο -6% τον Αύγουστο.Στις οικονομικές επιδόσεις του τομέα Παραχωρήσεων, το EBITDA του κλάδου διαμορφώθηκε στα 53,0 εκατ., μειωμένο κατά 33% σε σχέση με το 1ο εξάμηνο του 2019 που είχε διαμορφωθεί στα 79,6 εκατ.
Τέλος, το 1ο 6μηνο 2020, τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 4,4 εκατ. έναντι €33,1 εκατ. το 1ο 6μηνο 2019 (-87%).
Στις παραχωρήσεις, ο όμιλος Ελλάκτωρ διαθέτει, μεταξύ άλλων, συμμετοχές στην Αττική Οδό (65,75%), την Ολυμπία Οδό (17%), τον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου (22,2%), την Γέφυρα (22%,) και τον Μορέα (71,7%).