Τους βασικούς άξονες του προγράμματος Υποδομών της κυβέρνησης παρουσίασε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, στο συνέδριο του Economist, που διεξήχθη στην Αθήνα.
Ο κ. Καραμανλής, αφού πρώτα αναφέρθηκε στο γεγονός ότι οι επενδύσεις στις υποδομές επιδρούν πολλαπλασιαστικά στην οικονομία, ενισχύοντας την ανταγωνιστικότητα και δημιουργώντας θέσεις απασχόλησης, επικεντρώθηκε στις βασικές καινοτομίες και τα νέα εργαλεία, που επιφέρει, όπως υποστήριξε, το πρόγραμμα της κυβέρνησης, με κεντρικό στόχο τη βελτίωση της ποιότητας των δημοσίων έργων και τη μείωση του κόστους και του χρόνου ολοκλήρωσής τους.
Κάποια από αυτά είναι η ανεξάρτητη επαλήθευση μελετών σκοπιμότητας για ένταξη των έργων στον εθνικό σχεδιασμό, το Εθνικό Μητρώο Υποδομών για τον τακτικό έλεγχο και τη συντήρησή τους, η επίβλεψη των δημοσίων έργων και από τον ιδιωτικό τομέα, ανάλογα τον τύπο του έργου και την διαθεσιμότητα του δημοσίου, τη διεύρυνση της συνεργασίας δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, αλλά και τις «προτάσεις καινοτομίας», για την αξιοποίηση του ιδιωτικού τομέα, όχι μόνο στην υλοποίηση, αλλά και στον σχεδιασμό των έργων.
«Η κυβέρνηση πιστεύει στην αναπτυξιακή διάσταση των έργων υποδομής και στο σημαντικό ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν οι ιδιωτικές επενδύσεις», ανέφερε ενδεικτικά.
Ο κ. Καραμανλής έκανε, επίσης, αναφορά στον ψηφιακό «χάρτη» που πρόκειται να αναπτυχθεί για την παρακολούθηση όλων των έργων, στην ανάγκη διεύρυνσης των ΣΔΙΤ, ενώ επεσήμανε ότι ο ιδιωτικός τομέας θα πρέπει να έχει θέση και στην επίβλεψη των έργων, όπως γίνεται σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Τέλος, έκανε λόγο για 10 κατηγορίες έργων εθνικής προτεραιότητας και έκλεισε με τον στόχο για έργα υποδομής 10-12 δις ευρώ μέσα στην επόμενη 4ετία, που αντιστοιχούν σε αύξηση του ΑΕΠ κατά 1,4% και 40.000 νέες θέσεις εργασίας.