Ανοδικά κινείται τα τελευταία χρόνια η κίνηση στην Αττική Οδό. Το πρώτο εξάμηνο του έτους, η κίνηση αυξήθηκε κατά 3,45%, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Το 2018 και σε επίπεδο 12μηνο, η άνοδος της κυκλοφορίας ανήλθε στο 4%, έναντι του 2017.
Το 2017, η μέση ημερήσια κυκλοφορία οχημάτων ήταν 216.914. Κατά μέσο όρο, οι ημερήσιες διελεύσεις διαμορφώθηκαν στις 307.000 το 2009, 250.000 το 2011, 215.000 τo 2012, 200.560 το 2013 και κάτω από τις 200.000 το 2014.
Αντίθετα, ελαφρά ανοδική ήταν το 2015, όπου διαμορφώθηκε στις 201.749 ημερήσιες διελεύσεις, ήτοι αύξηση 2,4% και πιο ανοδική το 2016 (+5%), κάτι το οποίο σημαίνει ότι από το 2015 και έπειτα, τα μεγέθη βελτιώνονται.
Σε επίπεδο οικονομικού αποτελέσματος, η Αττική Οδός παραμένει ο πιο «χρυσοφόρος» αυτοκινητόδρομος, καθώς τα καθαρά κέρδη του 2018 διαμορφώθηκαν στα 69,9 εκατ. ευρώ.
Συγκεκριμένα, ο οδικός άξονας παρουσίασε έσοδα 185,76 εκατ. πέρσι, έναντι 176,85 εκατ. το 2017, εξαιτίας της ανόδου της κυκλοφορίας κατά 4%.
Σημειώνεται ότι, τον Σεπτέμβριο του 2024, λήγει η περίοδος εκμετάλλευσης του αυτοκινητοδρόμου, στον οποίο ενίσχυσαν, πρόσφατα, τα ποσοστά τους, τόσο η Ελλάκτωρ, όσο και η Avax.
Το έργο της Αττικής Οδού κόστισε περί τα 1,3 δισ. ευρώ περίπου. Το κόστος χρηματοδοτήθηκε κατά 35%, με το ποσό των 420 εκατ. ευρώ από το ελληνικό Δημόσιο, με συμμετοχή και πόρων του Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης.
Φ. Φωτ.