Έφτασε η «μεγάλη ημέρα» για την Αττική Οδό, καθώς σήμερα κατατίθενται οι δεσμευτικές προσφορές για τη νέα, 25ετή παραχώρηση (η υφιστάμενη λήγει το 2024).
Του Φώτη Φωτεινού
Δικαίωμα κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών έχουν 8 κοινοπρακτικά σχήματα, ελληνικών και διεθνών συμφερόντων.
Ποια σχήματα θα καταθέσουν προσφορά; Σύντομα, η απάντηση. Ποιο θα είναι το τίμημα; Αρκετοί το τοποθετούν στην περιοχή των 2 δις ευρώ, το οποίο, εάν επαληθευτεί, θα αποτελέσει ρεκόρ (1,5 δις ευρώ δόθηκε στην Εγνατία Οδό).
Το αξιοσημείωτο στον διαγωνισμό της Αττικής Οδού είναι ότι δεν συνοδεύεται από κατασκευαστικό αντικείμενο (οι επεκτάσεις θα προκηρυχθούν σε ξεχωριστούς διαγωνισμούς), οπότε όλα θα κριθούν από το τίμημα.
Στα 67 εκατ. τα καθαρά κέρδη του 2022
Τα 2022, τα έσοδα από την εκμετάλλευση του αυτοκινητόδρομου έφθασαν τα 197.297 χιλ. ευρώ έναντι 176.779 χιλ. ευρώ της χρήσεως του 2021 και τα καθαρά κέρδη στα 66.968 χιλ. ευρώ έναντι 56.373 χιλ. ευρώ το 2021.
Πρόσφατα, το Διοικητικό Συμβούλιο πρότεινε ως μέρισμα το συνολικό ποσό των 66.500 χιλ. ευρώ περίπου, ήτοι 28,10 ανά μετοχή.
«Οι προοπτικές για το μέλλον παρουσιάζονται ευοίωνες και αναμένεται ότι τα έσοδα της εταιρείας για το 2023, σε σχέση με το 2022, θα αυξηθούν κατά 3%.
Το 2022 η οικονομική δραστηριότητα σταδιακά επέστρεψε στο προ πανδημίας επίπεδό της, ευνοούμενη από την άρση των περιοριστικών μέτρων για τον κορωνοϊό, ωστόσο στις περισσότερες χώρες, οποιεσδήποτε εκτιμήσεις σχετικά με τη διάρκειά της υπόκεινται σε αβεβαιότητα, καθώς το φαινόμενο βρίσκεται ακόμα σε εξέλιξη.
Η ελληνική οικονομία, όπως και η παγκόσμια, εξακολουθεί να είναι αντιμέτωπη με τις επιπτώσεις της πανδημίας παρά το ότι έχουν αμβλυνθεί σημαντικά τα μέτρα αντιμετώπισής της, σε σχέση με τα προηγούμενα δύο έτη, καθώς το 2022 παρατηρήθηκε ύφεσή της με θετικές για την οικονομία επιπτώσεις», αναφέρει, μεταξύ άλλων, ο Δ.Σ. της εταιρείας, Γιώργος Συριανός.
Οι διελεύσεις οχημάτων στην Αττική Οδό ήταν αυξημένες κατά 0,3% έναντι του 2019 και 12,5% έναντι του 2021, με την κυκλοφορία να ανακάμπτει ολοένα και περισσότερο προς το τέλος του έτους.
Συγκεκριμένα, η μέση ημερήσια κίνηση στην Αττική οδό, το 2022, ανήλθε σε 237 χιλ. οχήματα έναντι 210 χιλ. το 2021, 180 χιλ. το 2020 και 236 χιλ. το 2019.
Τα 8 σχήματα που διεκδικούν την Αττική Οδό
Η Αττική Οδός διεκδικείται από τα εξής 8 σχήματα:
-ABERTIS INFRAESTRUCTURAS S.A.
-INC S.p.A. (GRUPPO FININC)
-Ένωση προσώπων ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. – ΑΒΑΞ Α.Ε. – ADRIAN INFRASTRUCTURE
-Ένωση προσώπων ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – FS ARK HOLDCO S.a.r.l.
-Ένωση προσώπων BRISA – AUTO ESTRADAS de PORTUGAL S.A. – RUBICONE BIDCO S.A.
-Ένωση προσώπων CORE INFRASTRUCTURE FUND III SCS (VAUBAN) – DIF INFRA 6 PARTICIPATIONS 5 B.V. – EGIS PROJECTS S.A.
-Ένωση προσώπων MACQUARIE ASSET MANAGEMENT MOTORWAY HOLDINGS S.ar.l. – FINCOP INFRASTRUCTURE LTD
-Ένωση προσώπων VINCI HIGHWAYS S.A.S. – VINCI CONCESSIONS S.A.S. – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – MOBILITY PARTNER S.A.S.