Παρά την άνοδο των πωλήσεων κατά 29% στο γ’ τρίμηνο και κατά 9% στο 9μηνο του 2022 αντίστοιχα, τα οικονομικά αποτελέσματα της Scania επηρεάστηκαν αρνητικά από την πώληση των επιχειρηματικών της δραστηριοτήτων στη Ρωσία.
Αναλυτικότερα, στο γ’ τρίμηνο του έτους, η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία πέτυχε:
-Αύξηση καθαρών πωλήσεων κατά 29% στα 42.492 εκατ. SEK. (κορώνα Σουηδίας) (32.818)
-Τα προσαρμοσμένα λειτουργικά έσοδα ανήλθαν σε 3.759 εκατ. SEK. (3.073)
-Τα οργανικά έσοδα ανήλθαν σε -1.917 εκατ. SEK. (3.073) και επηρεάστηκαν αρνητικά από την απομείωση 5,7 δισ. SEK που σχετίζεται με την πώληση επιχειρηματικών δραστηριοτήτων στη Ρωσία
-Οι ταμειακές ροές ανήλθαν σε 1.590 εκατ. SEK. (-1.885) στο τμήμα Οχημάτων και Υπηρεσιών.
Αντίστοιχα, συνοψίζοντας την εικόνα στο 9μηνο του έτους, προκύπτουν τα εξής:
-Οι καθαρές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 9% στα 117.182 εκατ. SEK. (107.594)
-Τα προσαρμοσμένα λειτουργικά έσοδα ανήλθαν σε 10.222 εκατ. SEK. (12.806)
-Τα οργανικά έσοδα ανήλθαν σε 3.734 εκατ. SEK. (12.806) και επηρεάστηκαν αρνητικά από απομείωση 6,3 δισ. SEK που σχετίζεται με την πώληση επιχειρηματικών δραστηριοτήτων στη Ρωσία
-Οι ταμειακές ροές ανήλθαν σε -11.630 εκατ. SEK. (1.776) στο τμήμα Οχημάτων και Υπηρεσιών, έπειτα από προσαρμογή για την πληρωμή προστίμου της Κομισιόν, όπου οι ταμειακές ροές ανήλθαν σε -1.973 εκατ. SEK.
Σχολιάζοντας τα παραπάνω αποτελέσματα, ο Christian Levin, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Scania, τόνισε ότι «το γ’ τρίμηνο χαρακτηρίστηκε από μια συνεχιζόμενη ασταθή μακροοικονομική και γεωπολιτική κατάσταση. Ο υψηλός πληθωρισμός, οι αυξήσεις των επιτοκίων και η ενεργειακή κρίση στην Ευρώπη δείχνουν τώρα μια ασθενέστερη οικονομική ανάπτυξη.
Η ζήτηση για φορτηγά της Scania παραμένει ισχυρή παγκοσμίως, αλλά σε ορισμένες ευρωπαϊκές αγορές μπορούμε να δούμε ελαφρώς χαμηλότερη μεταφορική δραστηριότητα μεταξύ των πελατών μας. Αυτό ωστόσο δεν αντικατοπτρίζεται στις παραγγελίες. Οι παραγγελίες για φορτηγά είναι ακόμα μεγάλες και συνεχίζουμε να είμαστε περιοριστικοί στην τοποθέτηση παραγγελιών για να διασφαλίσουμε την ποιότητα του βιβλίου παραγγελιών και τη δυνατότητα προσαρμογής των τιμών λόγω πληθωρισμού.
Στο κομμάτι των λεωφορείων και πούλμαν της Scania, η ανάκαμψη συνεχίζεται σύμφωνα με τη βελτίωση της κατάστασης της πανδημίας σε μεγάλα μέρη του κόσμου. Η σημαντική δραστηριότητα παροχής υπηρεσιών της Scania συνεχίζει να αναπτύσσεται και η υποκείμενη ζήτηση παραμένει επίσης ισχυρή στον τομέα των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών.
Η εφοδιαστική αλυσίδα, η οποία διαταράχθηκε από τις ελλείψεις εξαρτημάτων για μεγάλο μέρος του έτους, είναι πλέον πιο σταθερή και κατά τη διάρκεια του τριμήνου καταφέραμε να αυξήσουμε τον όγκο των παραδόσεων στους πελάτες μας. Η συμφόρηση της εφοδιαστικής αλυσίδας έχει μετατοπιστεί από τα εξαρτήματα σε έλλειψη μεταφορικής ικανότητας λόγω του πολέμου Ρωσίας – Ουκρανίας.
Οι αυξημένες πωλήσεις στο γ’ τρίμηνο είχαν θετικό αντίκτυπο στα κέρδη, εν μέρει αντισταθμισμένες από το αυξημένο κόστος των εισροών αγαθών και λιγότερο από την πλήρη χρησιμοποίηση της παραγωγικής ικανότητας. Τα κέρδη επηρεάστηκαν επίσης αρνητικά από τις απομειώσεις που σχετίζονται με την πώληση των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων της Scania στη Ρωσία».
Όσον αφορά τις προοπτικές για το μέλλον, ο Levin σχολίασε ότι «το outlook για το επιχειρηματικό κλίμα είναι δύσκολο για να προβλεφθεί με όλη αυτή την αβεβαιότητα στην παγκόσμια οικονομία».
Όπως είπε, «παραμένουμε προσηλωμένοι στον σκοπό της Scania και συνεχίζουμε να πραγματοποιούμε βασικές στρατηγικές επενδύσεις, οι οποίες ελαφρώς πιο μακροπρόθεσμα είναι απολύτως κρίσιμες για την στροφή προς ένα πιο βιώσιμο σύστημα μεταφορών».
Β. Βεγιάζη