Αυξημένο ενδιαφέρον για υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα παρουσιάσουν οι Έλληνες οδηγοί, οι οποίοι απομακρύνονται από την προοπτική απόκτησης ενός πετρελαιοκίνητου οχήματος.
Σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, τα υβριδικά και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κερδίζουν συνεχώς έδαφος στις πωλήσεις των καινούριων αυτοκινήτων στην Ευρώπη.
Η πορεία που ακολουθούν από το 2014 μέχρι και σήμερα είναι ανοδική, ενώ σταθερά χάνουν έδαφος από τις συνολικές πωλήσεις τα οχήματα που κινούνται με πετρέλαιο και βενζίνη.
Έτσι, ενώ το 2014 το μερίδιο της αγοράς για τα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα οχήματα άγγιζε το 96,1%, τα έτη 2015 και 2016 περιορίστηκε στο 95,7% και να διαμορφωθεί το 2017 στο 94,3%.
Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία, το ποσοστό αυτό θα μειωθεί αρκετά στο τέλος του τρέχοντος έτους, δίνοντας περισσότερο έδαφος στα υβριδικά και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Ενώ τα υβριδικά αυτοκίνητα το 2014 αντιπροσώπευαν το 1,4% των συνολικών πωλήσεων στην ΕΕ, αυτό το ποσοστό κάθε χρόνο αυξάνεται (2015-1,6% και 2016-1,9%) για να διαμορφωθεί πέρσι στο 2,9%.
Αντίστοιχη ήταν και η πορεία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καθώς το 2014 στο ξεκίνημα της νέας τάσης ήταν μόλις το 0,6% για να φθάσει το 2017 το ποσοστό στο 1,4%.
Φυσικά αυτό το ποσοστό τείνει να γίνει πολύ μεγαλύτερο τα επόμενα χρόνια όταν υπάρξει καλύτερη οργάνωση από τις κυβερνήσεις των χωρών της ΕΕ για τους χώρους φόρτισης, αλλά και όταν δοθούν μεγαλύτερα και ισχυρότερα κίνητρα για την απόκτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Αντίθετα μειωμένο είναι το ποσοστό για την απόκτηση αυτοκινήτου με υγραέριο, καθώς το 2014 αντιπροσώπευε το 1,2%, με τις επόμενες χρονιές να ακολουθεί πτωτική πορεία (2015-1%, 2016-0.8%) για να φθάσει πέρσι να ανακάμψει οριακά στο 1%.
Τα πολλά προβλήματα τροφοδοσίας σε όλη την Ευρώπη απομακρύνουν τους οδηγούς στην επιλογή απόκτησης αυτοκινήτου που κινείται με φυσικό αέριο, καθώς από το 0,8% που κατείχε από το μερίδιο αγοράς το 2014, έφθασε πέρσι να επιλέγει μόλις το 0,3% των οδηγών να κινηθεί με φυσικό αέριο.
Τα επόμενα χρόνια η κατάσταση θα αλλάξει, καθώς η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε την αναθεώρηση της οδηγίας 2009/33 / ΕΚ, δηλ. της λεγόμενης οδηγίας για τα «καθαρά» οχήματα.
Πλέον τα συγκεκριμένα οχήματα θα αυξηθούν και με δεδομένο το πλάνο των αυτοκινητοβιομηχανιών τα ηλεκτρικά οχήματα θα κυριαρχήσουν σύντομα στις πωλήσεις της Ευρώπης.