Ενοποιώντας την ΑΚΤΩΡ για ολόκληρο το πρώτο εξάμηνο του 2024, ο Όμιλος Intrakat κατέγραψε ξεκάθαρη αύξηση των μεγεθών του, σημαντική βελτίωση σε όλους τους κρίσιμους επιχειρηματικούς δείκτες και επιτάχυνση του ρυθμού παραγωγής των μεγάλων έργων υποδομών, επιβεβαιώνοντας όχι μόνο την ορθότητα και την επιτυχία της εξαγοράς της ΑΚΤΩΡ, αλλά και τη συνέπεια λόγων και πράξεων του Ομίλου, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση.
Ο Όμιλος παρουσίασε ιδιαίτερα βελτιωμένα μεγέθη, με τον ενοποιημένο κύκλο εργασιών να ανέρχεται σε €533 εκατ. έναντι €404 εκατ. κατά την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 32%.
Tα προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων κέρδη (EBITDA) πολλαπλασιάστηκαν, καθώς αυξήθηκαν κατά 307%, από €7 εκατ. σε €28,5 εκατ. Τα προσαρμοσμένα EBITDA γνώρισαν σημαντική άνοδο κατά 250%, ανερχόμενα σε €30,8 εκατ. έναντι €8,8 εκατ. την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, ενώ τα μικτά κέρδη κατέγραψαν άνοδο κατά 196%, από €17,2 εκατ., σε €50,9 εκατ.
Επιπλέον, τα ταμειακά διαθέσιμα αυξήθηκαν κατά 90%, στα €115 εκατ. (από €60 εκατ.), χωρίς ακόμη να έχουν εισπραχθεί πολύ σημαντικά ποσά από την εκτέλεση των μεγάλων έργων υποδομών στη Ρουμανία. Επίσης δεν υπάρχει ουσιώδης αύξηση των δανειακών υποχρεώσεων του Ομίλου που είναι στα €140 εκ., στο 80% των ιδίων κεφαλαίων.
Στο τέλος του οικονομικού έτους, ο Όμιλος αναμένει κύκλο εργασιών της τάξης του €1,15 δισ., επιβεβαιώνοντας τις αρχικές προσδοκίες της διοίκησης.
Επιτυχημένη και σωστή η εξαγορά της ΑΚΤΩΡ
Με αφορμή την δημοσίευση των οικονομικών αποτελεσμάτων του πρώτου εξαμήνου 2024, ο Αντιπρόεδρος του Δ.Σ. και Διευθύνων Σύμβουλος της Intrakat κ. Αλέξανδρος Εξάρχου δήλωσε: «Τα οικονομικά αποτελέσματα του Α’ Εξαμήνου του 2024 αποδεικνύουν πόσο επιτυχημένη και σωστή ήταν η εξαγορά της ΑΚΤΩΡ και αυτό προκύπτει ξεκάθαρα από όλα όσα καταφέραμε από την ολοκλήρωση της εξαγοράς, μέχρι σήμερα.
Πετύχαμε μία σημαντική αύξηση του κύκλου εργασιών, πολλαπλασιάζοντας τα προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων έσοδα και τα μεικτά κέρδη, ενώ εκτιμούμε ότι στο τέλος του έτους ο κύκλος εργασιών θα φτάσει το €1,1 δισ.
Όλα αυτά είναι απολύτως συμβατά με όλα όσα έχουμε ανακοινώσει στο παρελθόν – ό,τι έχουμε πει, το έχουμε κάνει. Παράλληλα, εργαζόμαστε σκληρά για τον εταιρικό μετασχηματισμό του Ομίλου μας, με στόχο την ενίσχυση και άλλων τομέων δραστηριότητας, πέραν της κατασκευής και σύντομα θα παρουσιάσουμε τον σχεδιασμό αυτόν».
Επιτεύγματα στα μεγάλα έργα Υποδομών
Μετρό Θεσσαλονίκης: Από την ανάληψη του ελέγχου της ΑΚΤΩΡ έως τη λήξη του Α’ εξαμήνου του οικονομικού έτους και μέσα από σκληρή δουλειά και πολύ κόπο, ο ρυθμός εργασιών στο Μετρό Θεσσαλονίκης αυξήθηκε κατά 48%, καθώς ο Όμιλος επένδυσε €120 εκατ. για την κάλυψη υποχρεώσεων του παρελθόντος σε υπεργολάβους και συνεργάτες και την επιτάχυνση των εργασιών.
Πάτρα – Πύργος: Όταν ο Όμιλος ανέλαβε τον έλεγχο της ΑΚΤΩΡ, είχε κατασκευαστεί μόλις το 15% του έργου. Μέσα από επενδύσεις ύψους €42 εκατ. ευρώ, αποπληρώθηκαν παλαιές οφειλές του έργου, το οποίο 10 μήνες μετά έφτασε σε ποσοστό ολοκλήρωσης 51%, με εκτόξευση του ρυθμού κατασκευής κατά 178%.
Μεγάλα έργα Ρουμανίας: Στη Ρουμανία, ο Όμιλος αποπλήρωσε υποχρεώσεις από το παρελθόν, ύψους €51 εκατ. και επένδυσε στα έργα ποσό €219 εκατ., επιτυγχάνοντας αύξηση του ρυθμού παραγωγής κατά 168%. Ενδεικτικά, το έργο αναβάθμισης της σιδηροδρομικής γραμμής “Brasov – Sighisoara (τμήμα Apața – Cața)”, προϋπολογισμού €573 εκατ., βρισκόταν κατά την ανάληψη του ελέγχου της ΑΚΤΩΡ στο 2%, ενώ σήμερα το έργο έχει προχωρήσει στο 21%, με δύο μηχανήματα διάνοιξης σηράγγων (TBM) να υλοποιούν ήδη το μεγαλύτερο έργο σηράγγων της χώρας και άλλα δύο να έχουν συναρμολογηθεί και να προετοιμάζονται να λειτουργήσουν τον επόμενο μήνα. Παράλληλα, το έργο του περιφερειακού αυτοκινητόδρομου Βουκουρεστίου A0 (Lot 3), κατά την ανάληψη του ελέγχου της ΑΚΤΩΡ, βρισκόταν στο 32%, ενώ σήμερα έχει κατασκευαστεί το 81% του φυσικού αντικειμένου και θα έχει ολοκληρωθεί πλήρως έως το τέλος του έτους.
Νέα σημαντικά έργα
Παράλληλα με την επιτάχυνση της εκτέλεσης μεγάλων έργων σε Ελλάδα και Ρουμανία, ο Όμιλος εξασφάλισε νέα έργα και διατήρησε το υψηλό ανεκτέλεστο των υπογεγραμμένων και των προς συμβασιοποίηση έργων, το οποίο ανέρχεται σε €4,5 δισ. διασφαλίζοντας σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης για το ορατό μέλλον, καθώς τα έργα νέας γενιάς χαρακτηρίζονται από βελτιωμένη περιθώριο κερδοφορίας.
Εντός του 1ου εξαμήνου του 2024 υπεγράφησαν νέες συμβάσεις έργων ύψους €225,5 εκατ., εκ των οποίων ξεχωρίζουν τα:
- ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ – Λειτουργία και Συντήρηση του Αυτοκινητόδρομου στον Ανατολικό Τομέα και στους Κάθετους Άξονες Α1, Α25 & Α23 (2023-2025 [Κ/ΞΙΑ: INTRAKAT (50%) – ΤΕΡΝΑ (50%)], συνολικού προϋπολογισμού €57,2 εκατ.
- SPARTAKOS ENERGY ΜΑΕ – Μελέτη, Έργα Πολιτικού Μηχανικού, Προμήθεια, Μεταφορά, Εγκατάσταση και Θέση σε Λειτουργία 3 Φ/Β Σταθμών, συνολικής ονομαστικής ισχύος 171 MW, εντός του Λιγνιτικού Κέντρου Δυτικής Μακεδονίας [INTRAKAT (45%) – ΑΜΕRΕSCO (45%) – RES INVEST (10%)], συνολικού προϋπολογισμού €43,4 εκατ.
- ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ/ΓΓΥ/ΓΔΣΥ – Βελτίωση 9ης Εθνικής Οδού (Τμήμα Παράκαμψη Γιάλοβα Π.Ε. Μεσσηνίας, προϋπολογισμού €22,3 εκατ.