Ενισχύθηκε στο 25,1% το μερίδιο των υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη, στο α’ τρίμηνο του 2022, έναντι 20,9% το 2021, σύμφωνα με την ACEA.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Επίσης, οι συνολικές ταξινομήσεις νέων ηλεκτρικά φορτιζόμενων οχημάτων αυξήθηκαν κατά τους πρώτους τρεις μήνες του έτους. Τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία διπλασίασαν σχεδόν το μερίδιο αγοράς τους σε σύγκριση με το 2021, αγγίζοντας το 10% των συνολικών πωλήσεων, ξεπερνώντας τα plug-in υβριδικά, που αντιπροσωπεύουν το 8,9% της ευρωπαϊκής αγοράς.
Στον αντίποδα, τα ντιζελοκίνητα και βενζινοκίνητα οχήματα συνέχισαν να χάνουν μερίδιο αγοράς. Ωστόσο, οι ταξινομήσεις των “παραδοσιακών” αυτοκινήτων εξακολουθούν να κυριαρχούν στην αγορά, με το συνολικό μερίδιο αγορά που ανέρχεται στο 52,8%.
Μειώθηκε κατά 5,3% το μερίδιο των “παραδοσιακών” αυτοκινήτων
Από τον Ιανουάριο έως τον Μάρτιο του 2022, οι ταξινομήσεις πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων στην ΕΕ συνέχισαν την πτωτική τους τροχιά, σημειώνοντας απότομη πτώση της τάξης του 33,2%, φτάνοντας τις 378.009 μονάδες.
Κατά συνέπεια, το μερίδιο αγοράς των αυτοκινήτων με ντίζελ συρρικνώθηκε κατά 5,3% σε σύγκριση με το α’ τρίμηνο του 2021.
Όλες οι αγορές της ΕΕ κατέγραψαν σημαντικές απώλειες, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγάλων: Γαλλία (-44,1%), Ιταλία (-39,2%), Ισπανία (-30,8%) και Γερμανία (-20,2%).
Ομοίως, το μερίδιο αγοράς των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκε σημαντικά κατά την ίδια περίοδο – από 40,8% σε 36%. Παρά την πτώση αυτή, τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα παρέμειναν τα πιο δημοφιλή σε όγκο (808.039 μονάδες).
Η εικόνα στα οχήματα εναλλακτικής ισχύος (APV)
Στο α’ τρίμηνο του 2022, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV) στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 53,4%, φτάνοντας συνολικά τις 224.145 μονάδες.
Πολλές ευρωπαϊκές αγορές κατέγραψαν τριψήφια ποσοστιαία κέρδη, με τη Ρουμανία να σημειώνει την ισχυρότερη ανάπτυξη (+408%). Από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της περιοχής, η Ισπανία σημείωσε τη μεγαλύτερη άνοδο (+110,3%), ακολουθούμενη από τη Γαλλία (+42,7%) και τη Γερμανία (+29,3%).
Στον αντίποδα, η Ιταλία ήταν η μόνη αγορά που κινήθηκε πτωτικά στις πωλήσεις BEV (-14,9%).
Οι ταξινομήσεις plug-in υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων (PHEV) μειώθηκαν κατά 5,3% σε ολόκληρη την Ένωση στο α’ τρίμηνο του 2022. Παρόλα αυτά, τα PHEV εξακολουθούν να διευρύνουν το συνολικό μερίδιο αγοράς τους λόγω της πτώσης των πωλήσεων βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων.
Οι επιδόσεις τους διέφεραν στις τέσσερις βασικές αγορές της περιοχής: η Γερμανία και η Γαλλία σημείωσαν πτώση 13,2% και 6,1%, αντίστοιχα, ενώ η Ισπανία και η Ιταλία κατέγραψαν ανάπτυξη 46,3% και 18,9%, αντίστοιχα.
Με 563.030 πωλήσεις αυτοκινήτων από τον Ιανουάριο έως τον Μάρτιο του 2022, τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEV) ήταν ο πιο κοινός τύπος καυσίμου μετά τη βενζίνη σε όγκο στην ΕΕ, με αύξηση 5,3%. Με εξαίρεση την Ιταλία (-6,3%), όλες οι μεγάλες αγορές συνέβαλαν στη θετική απόδοση της περιοχής.
Οι πωλήσεις οχημάτων φυσικού αερίου (NGV) στην ΕΕ συνέχισαν την πτωτική τους πορεία, σημειώνοντας διψήφια πτώση της τάξης του 56%, καθώς πολλές αγορές κατέγραψαν καθοδική πορεία.
Αντίθετα, τα υγραεριοκίνητα οχήματα σημείωσαν σημαντική αύξηση (+48,6%), μετρώντας 67.717 μονάδες στην ΕΕ. Αυτή η αύξηση οφείλεται κυρίως στα διψήφια ή και τριψήφια ποσοστιαία κέρδη και στις τέσσερις βασικές αγορές: Γερμανία (+287,7%), Γαλλία (+76,6%), Ισπανία (+41,5%) και Ιταλία (+17,3%).
Η ελληνική αγορά
Ενισχύθηκε το μερίδιο των υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων στην Ελλάδα, στο α’ τρίμηνο του 2022, σύμφωνα με την ACEA, φτάνοντας τις 6.187 μονάδες, αντί 5.058 ένα χρόνο νωρίτερα.
Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV) ακολούθησαν επίσης την ίδια πορεία στη χώρα μας, όπου πουλήθηκαν 505 μονάδες έναντι 419 στο α’ τρίμηνο του 2021.
Αντίστοιχη η εικόνα και στις ταξινομήσεις plug-in υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων (PHEV), όπου πουλήθηκαν 1.274 οχήματα κατά το εξεταζόμενο τρίμηνο του 2022 έναντι 878 ένα χρόνο πριν.
Στις πωλήσεις οχημάτων φυσικού αερίου (NGV) υπήρξε πτωτική πορεία, καθώς ταξινομήθηκαν 196 μονάδες από 324 το 2021.