Στην Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας μίλησε, στη Βουλή, ο πρόεδρος της Hellastron και της Ένωσης Ευρωπαϊκών Αυτοκινητοδρόμων (ASECAP), Βασίλης Χαλκιάς, σχετικά με τις ευρωπαϊκές προοπτικές και τις προκλήσεις σε θέματα οδικής ασφάλειας.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Όπως είπε, στην Ευρώπη, το 2017, ο αριθμός των νεκρών ανήλθε στους 25.250, γεγονός που τοποθετεί την οδική ασφάλεια ως βασική προτεραιότητα της ΕΕ.
Προς την κατεύθυνση αυτή, η Ένωση έχει εκπονήσει το 3ο Σχέδιο Κινητικότητας που περιλαμβάνει το Στρατηγικό Σχέδιο Δράσης για την οδική ασφάλεια, με στόχο τη μείωση των νεκρών από οδικά τροχαία ατυχήματα κατά 50% ως το 2030, καθώς και για πρώτη φορά, τη μείωση στο ίδιο ποσοστό των σοβαρών τραυματισμών.
Εκτιμάται δε ότι οι νέες τεχνολογίες οχημάτων, οι νέες οδηγίες για την διαχείριση των υποδομών και τα αυτόνομα οχήματα θα συνεισφέρουν σημαντικά προς την κατεύθυνση αυτή.
Οι στόχοι για την οδική ασφάλεια
Αναφερόμενος στην ASECAP, ο κ. Χαλκιάς αποκάλυψε ότι τα θανατηφόρα ατυχήματα στο οδικό δίκτυο των μελών της αντιστοιχούν μόλις στο 8% των δυστυχημάτων σε αυτοκινητόδρομο.
Αναφορικά με τους στόχους της Ένωσης για την οδική ασφάλεια, τόνισε, μεταξύ άλλων, ότι είναι συνεχής η μείωση του αριθμού και της σοβαρότητας ατυχημάτων μέσω βελτιώσεων στα συστήματα ασφαλείας, στην εγκατάσταση στηθαίων, στις διαγραμμίσεις, στην αποστράγγιση οδοστρωμάτων και την άμεση ανταπόκριση σε συμβάντα μέσω των περιπολιών και των γραμμών έκτακτης ανάγκης.
Απόσπαση προσοχής κατά την οδήγηση
Ειδική αναφορά έγινε από τον κ. Χαλκιά στον περιορισμό της απόσπασης προσοχής των οδηγών, καθώς πλέον τα ατυχήματα που συμβαίνουν, λόγω χρήσης του κινητού τηλεφώνου έχουν αυξηθεί δραματικά.
Από μελέτη της ASFA προκύπτει ότι, το 96% των οδηγών διαβάζουν e-mail ή μηνύματα όταν οδηγούν, το 24% στέλνουν e-mail, ενώ το 71% χρησιμοποιούν το κινητό, ενώ οδηγούν.
Επίσης, σύμφωνα με τη Ford και μελέτη που πραγματοποίησε στην Ευρώπη σε νέους μεταξύ 18 – 24 ετών:
- το 35% παρακολουθούν μέσα κοινωνικής δικτύωσης και διαδίκτυο, ενώ οδηγούν.
- το 25% έχουν βγάλει φωτογραφία τον εαυτό τους.
- Πάνω από το 50% έχουν βγάλει τουλάχιστον μια φωτογραφία ενώ οδηγούν, που κατά μέσο όρο, σημαίνει ότι για 7 συναπτά δευτερόλεπτα δεν κοιτούσαν το δρόμο, που αντιστοιχεί σε απόσταση περίπου 500 μέτρα σε αυτοκινητοδρόμους.