Το ηλεκτρικό, συνδεδεμένο και αυτόνομο όχημα Vera της Volvo Trucks θα αποτελέσει μέρος μιας ολοκληρωμένης λύσης για τη μεταφορά εμπορευμάτων από ένα εφοδιαστικό κέντρο εφοδιασμού σε λιμενικό τερματικό σταθμό στο Γκέτεμποργκ της Σουηδίας.
Η δράση είναι αποτέλεσμα μιας νέας συνεργασίας μεταξύ της Volvo Trucks και της DFDS, εταιρείας πορθμείων και εφοδιασμού.
Σκοπός της συνεργασίας είναι η υλοποίηση της Vera σε μια πραγματική εφαρμογή, που θέτει σε λειτουργία ένα συνδεδεμένο σύστημα συνεχούς ροής εμπορευμάτων, από το κέντρο εφοδιασμού της DFDS προς λιμενικό εμπορευματικό σταθμό, για διανομή σε όλο τον κόσμο.
Το 2018, η Volvo Trucks παρουσίασε την πρώτη ηλεκτρική, συνδεδεμένη και αυτόνομη λύση, η οποία σχεδιάστηκε για επαναλαμβανόμενες διαδικασίες σε κέντρα εφοδιασμού, εργοστάσια και λιμάνια. Η Vera είναι κατάλληλη για μικρές αποστάσεις, για τη μεταφορά μεγάλων ποσοτήτων εμπορευμάτων με μεγάλη ακρίβεια.
«Τώρα έχουμε την ευκαιρία να υλοποιήσουμε την Vera σε ένα ιδανικό περιβάλλον και να αναπτύξουμε περαιτέρω τις δυνατότητές της σε άλλες παρόμοιες δραστηριότητες», λέει ο Mikael Karlsson, αντιπρόεδρος Αυτόνομων Λύσεων της Volvo Trucks.
Στόχος είναι η υλοποίηση ενός συνδεδεμένου συστήματος, αποτελούμενου από πολυάριθμα οχήματα Vera που παρακολουθούνται από πύργο ελέγχου. Ο σκοπός είναι να δημιουργηθεί μια απρόσκοπτη και σταθερή ροή, η οποία να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις για μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα, ευελιξία και βιωσιμότητα. Η συνεργασία με την DFDS αποτελεί ένα πρώτο βήμα για την υλοποίηση της Vera σε μια πραγματική μεταφορική δραστηριότητα, σε προκαθορισμένους δημόσιους δρόμους σε μια βιομηχανική περιοχή.
«Θέλουμε να είμαστε στην πρώτη γραμμή των συνδεδεμένων, αυτόνομων μεταφορών. Αυτή η συνεργασία θα μας βοηθήσει να αναπτύξουμε μια αποτελεσματική, ευέλικτη και βιώσιμη μακροπρόθεσμη λύση για την υποδοχή αυτόνομων οχημάτων που φθάνουν στις πύλες μας, προς όφελος των πελατών μας, του περιβάλλοντος και της επιχείρησής μας», λέει ο Torben Carlsen, διευθύνων σύμβουλος της DFDS.
Η αυτόνομη μεταφορική λύση θα αναπτυχθεί περαιτέρω από πλευράς τεχνολογίας, διαχείρισης δραστηριοτήτων και προσαρμογής της υποδομής, προτού να μπορέσει να λειτουργήσει πλήρως. Επιπλέον, θα ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας για να ικανοποιηθούν οι απαιτήσεις της κοινωνίας για μια ασφαλή πορεία προς τις αυτόνομες μεταφορές.
Δεδομένου ότι η Volvo Trucks θα διευρύνει την εμπειρία της, η Vera έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιηθεί σε παρόμοιες εφαρμογές ως συμπλήρωμα στις σημερινές μεταφορικές λύσεις.
«Οι αυτόνομες μεταφορές με χαμηλά επίπεδα θορύβου και μηδενικές εκπομπές ρύπων έχουν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στο μέλλον του εφοδιασμού και θα ωφελήσουν τόσο τις επιχειρήσεις όσο και την κοινωνία.
Θεωρούμε τη συνεργασία αυτή ως ένα σημαντικό ξεκίνημα και θέλουμε να προάγουμε την πρόοδο στον τομέα αυτό. Η Vera μπορεί να έχει όριο ταχύτητας, εμείς ωστόσο δεν έχουμε. Οι δοκιμές έχουν ήδη αρχίσει και αποσκοπούμε στην υλοποίηση της λύσης μέσα στα επόμενα χρόνια» προσθέτει ο Mikael Karlsson.
Τα χαρακτηριστικά του έργου
- Το μεταφορικό έργο αφορά στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από το κέντρο εφοδιασμού της DFDS στο Γκέτεμποργκ σε λιμενικό εμπορευματικό σταθμό, ανάλογα με την απαιτούμενη δυναμικότητα.
- Το αυτόνομο σύστημα παρακολουθείται από χειριστή σε πύργο ελέγχου, ο οποίος είναι επίσης υπεύθυνος για τη μεταφορά.
- Η λύση είναι κατάλληλη για επαναλαμβανόμενες ροές με μέγιστη ταχύτητα 40 χλμ/ώρα.
- Οι προσαρμογές των υποδομών αποτελούν μέρος του αντικειμένου της εφαρμογής του συνολικού μεταφορικού συστήματος, συμπεριλαμβανομένων πυλών αυτόματης λειτουργίας στους τερματικούς σταθμούς.
- Η Volvo Trucks και η DFDS είναι κύριοι εταίροι, αλλά πολλοί φορείς συμμετέχουν στην εφαρμογή της πρώτης αποστολής της Vera.
- Η DFDS παρέχει υπηρεσίες πορθμείων και μεταφορών στην Ευρώπη και την Τουρκία, με ετήσια έσοδα περίπου 17 δισεκατομμύρια κορώνες Δανίας. Οι 8.000 εργαζόμενοι της εταιρείας βρίσκονται σε πλοία και σε γραφεία σε 20 χώρες. Η DFDS εδρεύει στην Κοπεγχάγη και είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Κοπεγχάγης.
- Η πρωτοβουλία πραγματοποιείται με την υποστήριξη της σουηδικής υπηρεσίας καινοτομίας Vinnova, της σουηδικής διοίκησης μεταφορών και του σουηδικού οργανισμού ενέργειας, μέσω του στρατηγικού προγράμματος έρευνας και καινοτομίας οχημάτων FFI.