Έως το 2023 παρατείνεται το δικαίωμα των οδηγών φορτηγών, που τροφοδοτούνται από CNG, LNG και ηλεκτρισμό, να μην καταβάλλουν διόδια στους γερμανικούς αυτοκινητοδρόμους.
Το εν λόγω μέτρο ίσχυσε αρχικά για το διάστημα 1η Ιανουαρίου 2019 μέχρι 31η Δεκεμβρίου 2020, ωστόσο πρόσφατα το γερμανικό Κοινοβούλιο αποφάσισε την επέκτασή του ως το 2023.
Από την πλευρά της, η Διεθνής Ένωση Οδικών Μεταφορών (IRU) χαιρετίζει την εν λόγω απόφαση ως «έναν βιώσιμο και οικονομικά αποδοτικό τρόπο για να συνεχίσει να αυξάνεται ο αριθμός των “πράσινων” φορτηγών στους γερμανικούς και ευρωπαϊκούς αυτοκινητοδρόμους και για να βοηθηθούν οι εταιρείες μεταφορών να ανακάμψουν από τις οικονομικές επιπτώσεις του COVID-19», ενώ παράλληλα καλεί τις κυβερνήσεις να ακολουθήσουν το «εξαιρετικό παράδειγμα» της μετάβασης σε μια “πράσινη” οικονομική ανάκαμψη.
Όπως σημειώνει η IRU, η επένδυση σε πιο «καθαρά» οχήματα αποτελεί το μεγαλύτερο εμπόδιο στον κλάδο των οδικών εμπορευματικών μεταφορών, καθώς ένα φορτηγό LNG κοστίζει περί τις 20.000 – 30.000 ευρώ εν συγκρίσει με ένα αντίστοιχο όχημα ντίζελ.
Σημειωτέων, τα ηλεκτρικά και LNG φορτηγά έχουν λάβει απαλλαγή από τα τέλη χρήσης των οδών στη Γερμανία και επιδοτούνται ήδη από το 2019. Το γεγονός αυτό οδήγησε σε περίπου 1.900 νέες ταξινομήσεις από operators οδικών μεταφορών, οι οποίοι διαφορετικά θα είχαν επενδύσει σε νέα φορτηγά ντίζελ.
Από τα συνολικά 1.900 οχήματα, με LNG κινούνται 1.421 φορτηγά και CNG 430 φορτηγά, γεγονός που συνέβαλε στη μείωση των εκπομπών CO2 κατά 24.000 τόνους.
Β.Β.