Τον Σεπτέμβριο του 2023, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 9,2%, φτάνοντας τις 861.062 μονάδες, σηματοδοτώντας τον δέκατο τέταρτο συνεχόμενο μήνα ανάπτυξης της αγοράς αυτοκινήτου της ΕΕ, σύμφωνα με τα νεότερα στοιχεία της ACEA.
Επιμέλεια: Β. Βεγιάζη
Δύο από τις μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ σημείωσαν σημαντική άνοδο. Ιταλία (+22,7%) και Γαλλία (+10,7%). Η αγορά της Γερμανίας ήταν σχετικά σταθερή, με μια μικρή πτώση 0,1% σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο του 2022.
Τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2023, η αγορά αυτοκινήτου της ΕΕ αυξήθηκε σημαντικά (+16,9%), φτάνοντας συνολικά τα οκτώ εκατομμύρια εγγεγραμμένες μονάδες.
📊🚗 Exciting news for the EU car market! 💥 In the first three quarters, it surged by +16.9% to 8 million units! 📈
⚡ Battery-electric cars hit 14.8% share, overtaking diesel for the third time!
🛒 Diesel’s decline continued, now at 12.7%.
🔗 https://t.co/k9ToR37Jen pic.twitter.com/AX0LsHDMcH
— ACEA (@ACEA_auto) October 20, 2023
Παρά την αύξηση από το έτος μέχρι σήμερα, η αγορά παραμένει 20% κάτω από το επίπεδο των 10 εκατομμυρίων μονάδων πριν από την πανδημία το 2019.
Εκτός από την Ουγγαρία (-3,2%), όλες οι αγορές της περιοχής κατέγραψαν άνοδο κατά τη διάρκεια αυτών των εννέα μηνών, όπως οι τέσσερις μεγαλύτερες: Ιταλία (+20,5%), Ισπανία (+18,5%), Γαλλία (+15,9%) και Γερμανία (+14,5%).
Εγγραφές νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ ανά καύσιμο
Τον Σεπτέμβριο, το μερίδιο αγοράς ηλεκτρικών ανήλθε στο 14,8%, σημειώνοντας αύξηση από 14,1% τον Σεπτέμβριο του προηγούμενου έτους.
Αυτή ήταν η τρίτη φορά φέτος που τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία ξεπέρασαν το ντίζελ, καθιστώντας τα την τρίτη πιο δημοφιλή επιλογή για τους αγοραστές νέων αυτοκινήτων.
Τα υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα διατήρησαν τη θέση τους ως η δεύτερη πιο προτιμώμενη επιλογή, αντιπροσωπεύοντας ένα σημαντικό, 27,3% της αγοράς.
Αν και τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα εξακολουθούν να είναι η κορυφαία επιλογή των αγοραστών, το μερίδιο αγοράς τους μειώθηκε από 35,3% τον Σεπτέμβριο του 2022, σε 34,1% φέτος.