Ένα 10% υπολείπεται για την ολοκλήρωση του μεσαίου τμήματος του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας (Ξυνιάδα – Τρίκαλα), ενώ για το νότιο τμήμα (Λαμία – Ξυνιάδα) να διεξαχθούν προσπάθειες για την υλοποίησή του έως το 2020.
Αντίστοιχα, για το βόρειο τμήμα (Τρίκαλα – Εγνατία Οδός), το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, ώστε να εξευρεθεί η αναγκαία χρηματοδότηση, ώστε να προχωρήσει η κατασκευή του.
Του Φώτη Φωτεινού
Τα ανωτέρω ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, κατά τη χθεσινή επιθεώρηση εργοταξίων του αυτοκινητοδρόμου.
«Ο Ε65 στο μεγαλύτερο ποσοστό του είναι έτοιμος. Μένει ένα 10% για να ολοκληρωθεί το έργο εντός των χρονοδιαγραμμάτων, άρα τον Μάρτιο η Θεσσαλία θα έχει το κεντρικό τμήμα του αυτοκινητόδρομου, όπως συμβατικά ορίζεται μετά την αναθεώρηση.
Εμείς, μες στον Δεκέμβριο, μετά την απόφαση της Διυπουργικής προχωράμε την ανάθεση του πρώτου τμήματος, για να υπάρχει επιτέλους ένας αυτοκινητόδρομος που θα συνδέει την ΠΑΘΕ με την Εγνατία και ολοκληρώνουμε τους πρώτους μήνες του 2017 την διαπραγμάτευση με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για να μπορέσει να προχωρήσει και το Βόρειο τμήμα του Ε65», ανέφερε ο υπουργός Υποδομών – Μεταφορών.
Σε ερώτηση του metaforespress.gr «για το βόρειο τμήμα, εάν θα πάμε σε νέο διαγωνισμό ή θα γίνει κατ’ επέκταση της υπάρχουσας σύμβασης παραχώρησης», ο υπουργός Μεταφορών απάντησε ότι «προβλέφθηκε από την αναθεώρηση ότι και το νότιο και το βόρειο τμήμα μπορούν να προχωρήσουν με την ίδια σύμβαση παραχώρησης για την κατασκευή της, όμως οι δρόμοι του βόρειου και του νότιου τμήματος θα είναι δημόσιοι δρόμοι. Δεν ανήκουν ως λειτουργία στον παραχωρησιούχο, που έχει κάνει το μεσαίο τμήμα».
Αυτό, σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου, σημαίνει ότι, τόσο το νότιο, όσο και το βόρειο τμήμα θα κατασκευαστούν από τις υπάρχουσες εταιρείες που κατασκευάζουν το μεσαίο τμήμα, ωστόσο δεν θα είναι ενταγμένα στην ίδια παραχώρηση.
Υπενθυμίζεται ότι ο «Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος» ή αλλιώς Ε – 65 αποτελεί έναν «κουτσό» αυτοκινητόδρομο, καθώς είχε την «ατυχία» στις διαπραγματεύσεις ελληνικού δημοσίου – κατασκευαστών, το 2013, να περικοπεί… η αρχή και το τέλος του.
Έτσι, η συμφωνία επανεκκίνησης προβλέπει την κατασκευή του τμήματος Ξυνιάδα – Τρίκαλα, μήκους 79 χλμ., ο οποίος θα ολοκληρωθεί «λειτουργικά» το Μάρτιο του 2017 και πλήρως τον Αύγουστο του 2017, με δυο μετωπικούς σταθμούς διοδίων.
Αντίστοιχα, το νότιο τμήμα (Λαμία – Ξυνιάδα), εκτιμώμενου κόστους 310 εκατ. και το βόρειο τμήμα (Τρίκαλα – Εγνατία Οδός), εκτιμώμενου κόστους 400 εκατ., χαρακτηρίστηκαν «αναβαλλόμενα».