Τους 6.660 έφτασαν σήμερα οι δημόσιοι σταθμοί φόρτισης, έναντι 3.775 στα μέσα του 2023, με στόχο τουλάχιστον τους 25.000 έως το 2030, σύμφωνα με διαθέσιμα στοιχεία από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Από την πλευρά του, το νέο Εθνικό Σχέδιο Ηλεκτροκίνησης έχει καταρτίσει 3 βασικά σενάρια, εκτιμώντας 18.044, 37.927 και 113.313 τους δημόσιους σταθμούς φόρτισης έως το 2030 ανά σενάριο (δυναμική ή μη δυναμική διείσδυση της ηλεκτροκίνησης).
Η Ευρωπαϊκή Ένωση και η ελληνική κυβέρνηση έχουν καθορίσει συγκεκριμένους στόχους για το 2025, το 2030 και το 2050 σχετικά με τον εξηλεκτρισμό των οδικών και θαλάσσιων μεταφορών και την ανάπτυξη υποδομών φόρτισης.
Οι σχετικές πολιτικές και οδηγίες της ΕΕ για την ηλεκτροκίνηση είναι η Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία, η δέσμη μέτρων “Fit for 55″2 , η Οδηγία για τα Καθαρά Οχήματα (CVD – Clean Vehicle Directive), η Οδηγία για την Ενεργειακή Απόδοση των Κτιρίων, καθώς και ο Κανονισμός για τις υποδομές εναλλακτικών καυσίμων.
Επιπλέον, ο εθνικός κλιματικός νόμος και το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα περιλαμβάνουν επίσης λεπτομερείς στόχους για τον εξηλεκτρισμό των στόλων οχημάτων έως το 2030.
Η υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων και η ανάπτυξη των υποδομών φόρτισης είναι σε μεγάλο βαθμό αλληλοεξαρτώμενες.
Έτσι, οι οδηγοί που δεν διαθέτουν πρόσβαση σε ιδιωτική θέσης στάθμευσης, δεν θα λάβουν την απόφαση να αντικαταστήσουν το συμβατικό τους όχημα με ηλεκτρικό, εάν οι δυνατότητες φόρτισης σε δημοσίως προσβάσιμες υποδομές δεν είναι επαρκείς, ενώ οι ιδιώτες επενδυτές δεν θα αναπτύξουν, ούτε θα λειτουργήσουν δημόσια προβάσιμες υποδομές φόρτισης, εάν δεν αναμένεται επαρκής αριθμός χρηστών.
Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, τα τελευταία 2 χρόνια, έχει επιδοτηθεί με το ποσό των 60 εκατ. ευρώ, η αγορά 20.000 ηλεκτρικών οχημάτων.