Με δύο μελέτες ξεκινά η δημοπράτηση νέων έργων στον ΒΟΑΚ, σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσε από το βήμα του 2ου Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών, ο Διονύσης Μακρής, γενικός διευθυντής Συγκοινωνιακών Υποδομών του υπουργείου Μεταφορών.
Κατά την ομιλία του στο συνέδριο, που συνδιοργανώνουν ypodomes.com και metaforespress.gr., ο κ. Μακρής σημείωσε πως με βάση την ωρίμανση των δύο μελετών, που χρηματοδοτούνται από κοινοτικά κονδύλια του τρέχοντος ΕΣΠΑ, συνολικού ύψους 4 εκατ. ευρώ, θα αποφασιστεί το τελικό φυσικό αντικείμενο του έργου.
Το οδικό τμήμα από τα Χανιά μέχρι το Ηράκλειο, συνολικού μήκους 154 χλμ. περίπου (έχουν περιληφθεί και τα συνολικά μήκη των παρακάμψεων Χανίων και Ηρακλείου μέχρι την Χερσόνησο), με το συνολικό μήκος προς αναβάθμιση να φτάνει τα 111,5 χλμ., θεωρείται το πλέον επιβαρυμένο κυκλοφοριακά τμήμα του ΒΟΑΚ και προφανώς το τμήμα το οποίο θα πρέπει να αναβαθμιστεί σε αυτοκινητόδρομο κατά προτεραιότητα με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση, μεσαία διαχωριστική νησίδα και ΛΕΑ.
Το οδικό τμήμα από το Ηράκλειο (Χερσόνησος) μέχρι τον Άγιο Νικόλαο, συνολικού μήκους 45 χλμ. περίπου και το συνολικό μήκος προς αναβάθμιση να φτάνει τα 36 χλμ, θεωρείται το αμέσως επόμενο από πλευράς κυκλοφοριακής επιβάρυνσης τμήμα του ΒΟΑΚ και αναβαθμίζεται και αυτό σε αυτοκινητόδρομο ενδεχομένως με ελαφρά μικρότερη διατομή (δύο λωρίδων ανά κατεύθυνση, μεσαία διαχωριστική νησίδα χωρίς ΛΕΑ.
Η δημοπράτηση προβλέπεται να βγει στον «αέρα» το προσεχές χρονικό διάστημα, με το συνολικό κόστος να εκτιμάται σε 1,65 δισ. ευρώ.
Παράλληλα με τις ήδη υπάρχουσες μελέτες, θα εκπονηθούν και μελέτες σύνδεσης του ΒΟΑΚ με τον ΝΟΑΚ σε ορισμένα σημεία (κόμβους).
Τέλος, θα συνταχθεί μελέτη επιπτώσεων (κοινωνικών, οικονομικών, πολεοδομικών, χωροταξικών, κλπ.) της κατασκευής του ΒΟΑΚ και των κάθετων συνδέσεων, στη ζωή των κατοίκων του νησιού.