Χτες (30/1) η πρόεδρος της Κομισιόν Ursula von der Leyen συγκάλεσε βασικούς “εταίρους” της ευρωπαϊκής βιομηχανίας, κοινωνικούς εταίρους και ενδιαφερόμενους φορείς για την έναρξη του Στρατηγικού Διαλόγου για το μέλλον της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Επιμέλεια: Μ. Δημητρίου
Αυτός ο διάλογος σηματοδοτεί την έναρξη μιας διαδικασίας χωρίς αποκλεισμούς και συνεργασίας, με στόχο την αντιμετώπιση κρίσιμων προκλήσεων που αντιμετωπίζει ο κλάδος και η διασφάλιση της συνεχούς επιτυχίας του ως βασικού μοχλού της ευρωπαϊκής οικονομίας.
Σύμφωνα με την, von der Leyen,: «Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται σε μια κομβική στιγμή και αναγνωρίζουμε τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει. Γι’ αυτό ενεργούμε γρήγορα για να τις αντιμετωπίσουμε. Το θεμελιώδες ερώτημα που πρέπει να απαντήσουμε από κοινού είναι τι μας λείπει ακόμα για να απελευθερώσουμε την καινοτόμο δύναμη των εταιρειών μας και να διασφαλίσουμε μια ισχυρή και βιώσιμη αυτοκινητοβιομηχανία. Σήμερα σηματοδοτεί την αρχή ενός διαλόγου που θα μας βοηθήσει να πλοηγηθούμε στις αλλαγές Το αποτέλεσμα αυτού του διαλόγου θα είναι ένα ολοκληρωμένο Σχέδιο Δράσης, το οποίο θα παρουσιάσουμε στις 5 Μαρτίου. Το Σχέδιο Δράσης θα χαράξει μια σαφή πορεία για να διασφαλίσει ότι η βιομηχανία μας μπορεί να ευδοκιμήσει στην Ευρώπη και να ανταγωνιστεί με επιτυχία στην παγκόσμια σκηνή».
Στο πλαίσιο αυτό, ο πρόεδρος της Κομισιόν ανέθεσε στον Επίτροπο Μεταφορών και Βιώσιμου Τουρισμού Απόστολο Τζιτζικώστα να παρουσιάσει το σχετικό Action Plan στις 5 Μαρτίου.
Το Action Plan θα αντιμετωπίσει ένα ευρύ φάσμα θεμάτων που σχετίζονται με τον κλάδο, όπως η εξασφάλιση πρόσβασης σε ταλέντα και πόρους, η προώθηση της τεχνολογικής καινοτομίας και η ανάπτυξη οχημάτων επόμενης γενιάς και η θέσπιση ενός ρεαλιστικού και προβλέψιμου ρυθμιστικού πλαισίου.
Θα βασίζεται σε:
-Υψηλού επιπέδου συζήτηση με τη ενεργή συμμετοχή 22 βασικών “παικτών” της αυτοκινητοβιομηχανίας. Οι συζητήσεις επικεντρώνονται στους κύριους τομείς που απαιτούν επείγουσα προσοχή, συμπεριλαμβανομένης της ανάγκης για ένα διεθνές «ισότιμο πεδίο ανταγωνισμού», για τη διευκόλυνση της καθαρής μετάβασης και του ρυθμιστικού εξορθολογισμού, καθώς και τον εντοπισμό περιοχών όπου χρειάζονται πιο συγκεκριμένα μέτρα.
-Δημόσια διαβούλευση, για τη συγκέντρωση ευρύτερων στοιχείων σχετικά με τις προκλήσεις και τις πιθανές λύσεις από όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη, και
-Τέσσερις θεματικοί άξονες εργασίας, όπου η von den Leyen έχει αναθέσει σε τέσσερις Επιτρόπους να διευθύνουν εστιασμένες συζητήσεις για βασικά θέματα με μια διαφορετική ομάδα ενδιαφερομένων από την αλυσίδα αξίας του τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Συγκεκριμένα:
-Ο Επίτροπος Hoekstra θα επικεντρωθεί στην “καθαρή” μετάβαση της αυτοκινητοβιομηχανίας.
-Ο Επίτροπος Séjourné θα επικεντρωθεί στην βιομηχανική αλυσίδα αξίας του κλάδου.
-Η Επίτροπος Virkkunen θα επιβλέπει τις συζητήσεις για την τεχνολογική και ψηφιακή καινοτομία.
-Η Επίτροπος Mînzatu θα ηγηθεί σε θέματα δεξιοτήτων και κοινωνικών θεμάτων του κλάδου.
Στο αποτέλεσμα αυτής της συμβουλευτικής διαδικασίας θα βασιστεί και το Σχέδιο Δράσης, το οποίο θα παρουσιάσει επίσημα ο Απ. Τζιτζικώστας τον προσεχή Μάρτιο.
Να σημειωθεί ότι, η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία υποστηρίζει πάνω από 13 εκατομμύρια άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας και συνεισφέρει περίπου 1 τρισ. ευρώ στο ΑΕΠ της ΕΕ.
Απ. Τζιτζικώστας: Στις 5 Μαρτίου θα παρουσιάσω το σχέδιο δράσης για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία
Σε δήλωσή του ο Απόστολος Τζιτζικώστας επισημαίνει ότι: «η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία έχει στρατηγική σημασία, καθώς αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο της ανάπτυξης και της ευημερίας για την Ευρώπη. Απόλυτη προτεραιότητά μου είναι η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς της στην παγκόσμια αγορά.
Ο τομέας βρίσκεται εν μέσω διαρθρωτικών αλλαγών, που οφείλονται στις τεχνολογικές εξελίξεις, στην ανάγκη για απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα, στην ταχεία ανάπτυξη των ανταγωνιστών του παγκοσμίως και στο διαρκώς μεταβαλλόμενο γεωπολιτικό περιβάλλον.
Εμείς πρέπει να διασφαλίσουμε ότι η πράσινη και ψηφιακή μετάβαση θα ωφελήσει την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας και θα τη διατηρήσει ηγέτιδα δύναμη σε όλο τον κόσμο. Το σχέδιό μας για την αυτοκινητοβιομηχανία θα είναι μια μακρόπνοη στρατηγική, με πολιτικές ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας και στήριξης της μετάβασης, με επενδύσεις.
Ο στρατηγικός διάλογος που εγκαινιάσαμε σήμερα θα παρέχει κρίσιμα στοιχεία στην κατάρτιση του σχεδίου δράσης για την αυτοκινητοβιομηχανία, που θα ολοκληρώσω και θα παρουσιάσω στις 5 Μαρτίου».