Εντείνονται τα “χαμόγελα” στην εγχώρια αγορά αυτοκινήτου, καθώς όλες οι βασικές αγορές κινούνται με διψήφιο θετικό πρόσημο.
Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:
Μάρτιος 2023 | Μάρτιος 2022 | Μεταβολή 2023/2022 | |
Καινούργια επιβατικά | 13.286 | 8.410 | +58,0% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 1.117 | 836 | +33,6% |
Καινούργια λεωφορεία | 14 | 22 | -36,4% |
Ιανουάριος – Μάρτιος 2023 | Ιανουάριος – Μάρτιος 2022 | Μεταβολή 2023/2022 | |
Καινούργια επιβατικά | 33.774 | 22.427 | +50,6% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 3.062 | 2.179 | +40,5% |
Καινούργια λεωφορεία | 63 | 37 | +70,3% |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως το Μάρτιο, έχει ως εξής:
Segment | Μάρτιος 2023 | Μάρτιος 2022 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος -Μάρτιος 2023 | Ιανουάριος –Μάρτιος 2022 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
A | 5,6% | 8,4% | -2,8 | 5,7% | 7,8% | -2,1 |
A-SUV | 1,1% | 1,1% | -0,1 | 1,1% | 0,9% | +0,2 |
A TOTAL | 6,7% | 9,5% | -2,8 | 6,8% | 8,7% | -1,9 |
B | 25,5% | 25,6% | -0,1 | 30,7% | 23,7% | +7,0 |
B-SUV | 26,8% | 23,2% | +3,6 | 25,9% | 26,9% | -1,0 |
B TOTAL | 52,4% | 48,8% | +3,5 | 56,6% | 50,5% | +6,1 |
C | 7,7% | 9,2% | -1,5 | 7,1% | 9,3% | -2,2 |
C-SUV | 23,8% | 22,9% | +0,9 | 21,8% | 23,6% | -1,8 |
C TOTAL | 31,5% | 32,1% | -0,6 | 28,9% | 32,9% | -4,0 |
D | 2,0% | 1,6% | +0,4 | 1,3% | 1,3% | +0,0 |
D-SUV | 5,9% | 6,4% | -0,5 | 4,9% | 4,9% | +0,0 |
D TOTAL | 7,9% | 8,0% | -0,1 | 6,2% | 6,3% | +0,0 |
E | 0,1% | 0,1% | +0,0 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
E-SUV | 0,4% | 0,3% | +0,1 | 0,4% | 0,3% | +0,1 |
E TOTAL | 0,5% | 0,4% | +0,1 | 0,5% | 0,4% | +0,0 |
F-G | 0,1% | 0,1% | +0,0 | 0,2% | 0,2% | +0,0 |
F-G-SUV | 0,3% | 0,3% | -0,1 | 0,3% | 0,3% | +0,0 |
F-G TOTAL | 0,4% | 0,4% | -0,1 | 0,4% | 0,4% | +0,0 |
SPORTS | 0,2% | 0,2% | +0,0 | 0,2% | 0,1% | +0,1 |
MPV | 0,1% | 0,1% | +0,0 | 0,1% | 0,0% | +0,0 |
MPV-M/COMBI | 0,4% | 0,5% | -0,1 | 0,4% | 0,6% | -0,3 |
100,0% | 100,0% | 0,0 | 100,0% | 100,0% | 0,0 | |
(Εκ των οποίων SUV | 58,3% | 54,2% | +4,1 | 54,3% | 56,9% | -2,6) |
Μάρτιος 2023 | Μάρτιος 2022 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος – Μάρτιος 2023 | Ιανουάριος – Μάρτιος 2022 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Φεβ ‘23 | |
Βενζίνη | 44,4% | 46,1% | -1,8 | 44,2% | 45,3% | -1,1 | 37,4% |
Πετρέλαιο | 12,2% | 14,9% | -2,7 | 16,6% | 15,3% | +1,3 | 15,4% |
Υβριδικά (HEV) | 28,8% | 27,3% | +1,6 | 27,2% | 27,6% | -0,4 | 25,8% |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) | 11,6% | 9,4% | +2,2 | 9,3% | 7,9% | +1,4 | 17,9% |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 0,3% | 0,7% | -0,4 | 0,3% | 0,9% | -0,6 | 3,5% |
Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 2,7% | 1,6% | +1,1 | 2,4% | 3,0% | -0,6 |
Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε για τον Φεβρουάριο ως εξής:
Φεβρουάριος 2023 | Φεβρουάριος 2022 | Μεταβολή | Ιανουάριος-Φεβρουάριος 2023 | Ιανουάριος-Φεβρουάριος 2022 | Μεταβολή | |
ΕΕ(1) | 802.763 | 719.783 | +11,5% | 1.563.015 | 1.402.736 | +11,4% |
ΕΕ 14(2) | 702.126 | 633.378 | +10,9% | 1.343.742 | 1.231.945 | +9,1% |
ΕΕ(1) + EFTA(3) | 828.334 | 745.420 | +11,1% | 1.607.613 | 1.453.112 | +10,6% |
Ελλάδα | 9.956 | 8.495 | +17,2% | 20.488 | 14.017 | +46,2% |
(1) ΕΕ των 27.
(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.
(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.