Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο θα ψηφίσει στις 13 Μαρτίου τους νέους κανόνες της ΕΕ για τη μείωση των εκπομπών ρύπων από επιβατικά αυτοκίνητα, ημιφορτηγά, λεωφορεία, φορτηγά και ρυμουλκούμενα.
Ο κανονισμός σχετικά με την έγκριση τύπου και την εποπτεία αγοράς μηχανοκίνητων οχημάτων (Euro 7), ο οποίος συμφωνήθηκε επί της αρχής με το Συμβούλιο τον Δεκέμβριο του 2023, έχει ως στόχο τη στήριξη της μετάβασης της ΕΕ στην καθαρή κινητικότητα και τη βελτίωση της ατμοσφαιρικής ποιότητας.
Για τα επιβατικά αυτοκίνητα και τα ημιφορτηγά, θα διατηρηθούν τα ισχύοντα όρια εκπομπών καυσαερίων και οι συνθήκες δοκιμών Euro 6, ωστόσο θα ισχύουν αυστηρότερα όρια για τα λεωφορεία και τα φορτηγά.
Τα πρότυπα Euro 7 στοχεύουν επίσης στην αντιμετώπιση των εκπομπών εκτός εξάτμισης (μικροπλαστικά από ελαστικά και σωματίδια από φρένα) και περιλαμβάνουν κανόνες σχετικά με την ανθεκτικότητα των μπαταριών.
Υπενθυμίζεται ότι, στις 10 Νοεμβρίου 2022 η Επιτροπή πρότεινε αυστηρότερα πρότυπα εκπομπών ατμοσφαιρικών ρύπων για οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, ανεξάρτητα από το χρησιμοποιούμενο καύσιμο. Τα ισχύοντα όρια εκπομπών αφορούν τα αυτοκίνητα και τα ημιφορτηγά (Euro 6), καθώς και τα λεωφορεία, τα φορτηγά και άλλα βαρέα επαγγελματικά οχήματα (Euro VI).