Στο γεγονός ότι η επικείμενη αυξανόμενη έλευση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων δημιουργεί εξειδικευμένες ανάγκες φόρτισής τους αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, ο αντιπρόεδρος του ΕΚΕΤΑ και διευθυντής του Ινστιτούτου Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ) Δρ. Ευ. Μπεκιάρης σε συνέντευξή του στη «ΒΕΡΓΙΝΑ Τηλεόραση» και τη δημοσιογράφο Χριστίνα Τσόρμπα.
Εκτός από την πρόβλεψη για σταθμούς φόρτισης στις εθνικές οδούς, το ζήτημα της φόρτισης μετατίθεται πλέον στις πόλεις αλλά και ειδικότερα στον τόπο διαμονής του οδηγού, δηλ. στην πολυκατοικία όπου διαμένει.
Η φόρτιση ενός ηλεκτρικού οχήματος στην πολυκατοικία, με την εγκατάσταση φορτιστή στην πυλωτή για παράδειγμα απαιτεί τη συναίνεση όλων των κατοίκων της. Το ζήτημα αυτό δημιουργεί προβλήματα και πιθανές διαφωνίες, συνεπώς απαιτείται κάποια νομοθετική ρύθμιση που να προλαμβάνει παρόμοια προβλήματα. Το επόμενο βήμα λοιπόν ενδέχεται να είναι το “αυτοκίνητο της πολυκατοικίας”.
Όπως πολύ χαρακτηριστικά σημείωσε ο Δρ. Μπεκιάρης, «με τον ίδιο τρόπο που οι πολυκατοικίες έχουν τόσους χώρους κοινόχρηστους, θα μπορούσαν να έχουν κάποιο κοινόχρηστο όχημα, αντί να έχουν όλοι χωριστά ένα δεύτερο αυτοκίνητο».
Το όχημα αυτό θα μπορούσε να προγραμματίζεται ως προς τη χρήση του, καθώς, σύμφωνα με τον Δρ. Μπεκιάρη «το αυτοκίνητο χρησιμοποιείται κατά μέσο όρο το 2% του χρόνου, ενώ το δεύτερο αυτοκίνητο ακόμη λιγότερο.
Συνεπώς η κοινόχρηστη χρήση, ειδικά των ηλεκτρικών οχημάτων θα έπρεπε να προωθηθεί περισσότερο, με θετικές συνέπειες στα προβλήματα της στάθμευσης, του κόστους του αυτοκινήτου – μέσω του διαμοιρασμού του κ.λπ. Σιγά-σιγά το αυτοκίνητο από status έγινε χρηστικό στις νέες γενιές…
Σύντομα, η χρήση των κοινόχρηστων αυτοκινήτων θα γίνεται με τη μορφή leasing στις ώρες, δηλαδή θα μπορεί ο καθένας να δεσμεύει τις ώρες χρήσης του κοινόχρηστου οχήματος ανάλογα με τις ανάγκες του».