Το γερμανικό κρατίδιο της Έσσης και η εταιρεία Siemens συνεργάστηκαν για να δημιουργήσουν μία ηλεκτρική οδό, μήκους περίπου 10 χιλιομέτρων εντός του εθνικού αυτοκινητόδρομου.
Τα υβριδικά φορτηγά θα μπορούν να συνδεθούν με τα καλώδια φόρτισης, όπως τα τρόλεϊ, ώστε να τροφοδοτούνται αποκλειστικά με ηλεκτρικό ρεύμα, ενώ στη συνέχεια επιστρέφουν στη χρήση πετρελαίου ντίζελ και στη κυκλοφορία στον κανονικό αυτοκινητόδρομο.
Η πρωτοβουλία της Siemens, με ονομασία eHighway, μπορεί έως και να διπλασιάσει την ενεργειακή απόδοση των μεγάλων φορτηγών, σε σύγκριση με τη χρήση πετρελαίου.
Ο βελτιστοποιημένος σχεδιασμός των ηλεκτρικών αυτοκινητοδρόμων καθιστά δυνατή τη μετατροπή οποιουδήποτε φορτηγού, ώστε να μπορεί να τους χρησιμοποιεί, ενώ η κατασκευή πάνω σε υφιστάμενο δρόμο σημαίνει ότι θα αξιοποιηθεί εύκολα η υπάρχουσα υποδομή.
Οι παγκόσμιες εμπορευματικές μεταφορές με φορτηγά αναμένεται να αυξηθούν κατά 200% τα επόμενα 30 χρόνια, οπότε είναι σημαντικό να ελαχιστοποιηθούν οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τα φορτηγά, ώστε να επιβραδυνθεί η κλιματική αλλαγή.
Σύμφωνα με ανακοίνωση της Siemens, το έργο eHighway είναι ένας έξυπνος τρόπος να γίνει αυτό με μία ομαλή μετάβαση, διότι εξακολουθεί να επιτρέπει σε άλλους οδηγούς συμβατικών οχημάτων να χρησιμοποιούν τον ίδιο δρόμο.
Το πρώτο τέτοιο σύστημα ξεκίνησε λειτουργία στη Στοκχόλμη το περασμένο έτος, ενώ η Siemens δοκιμάζει αυτήν την περίοδο έναν παρόμοιο ηλεκτρικό αυτοκινητόδρομο στην Καλιφόρνια των ΗΠΑ.