Ηχηρό «καμπανάκι» για την ελληνική οικονομία και την εγχώρια αγορά αυτοκινήτου, καθώς στο πρώτο δίμηνο του έτους οι ταξινομήσεις αυτοκινήτων μειώθηκαν 15,4%.
Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:
Φεβρουάριος 2025 | Φεβρουάριος 2024 | Μεταβολή 2025/2024 | |
Καινούργια επιβατικά | 9.818 | 11.451 | -14,3% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 755 | 912 | -17,2% |
Καινούργια λεωφορεία | 71 | 23 | 208,7% |
Ιανουάριος – Φεβρουάριος 2025 | Ιανουάριος – Φεβρουάριος 2024 | Μεταβολή 2025/2024 | |
Καινούργια επιβατικά | 20.477 | 24.203 | -15,4% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 1.526 | 2.087 | -26,9% |
Καινούργια λεωφορεία | 204 | 70 | 191,4% |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως τον Φεβρουάριο, έχει ως εξής:
Segment | Φεβρουάριος 2025 | Φεβρουάριος 2024 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος – Φεβρουάριος 2025 | Ιανουάριος – Φεβρουάριος 2024 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
A | 4,7% | 6,3% | -1,7 | 4,3% | 5,9% | -1,5 |
A-SUV | 2,4% | 1,4% | +0,9 | 2,4% | 2,0% | +0,4 |
(A TOTAL) | (7,0%) | (7,8%) | (-0,8) | (6,7%) | (7,9%) | (-1,2) |
B | 20,0% | 26,0% | -5,9 | 20,4% | 27,4% | -7,0 |
B-SUV | 36,5% | 33,6% | +2,9 | 36,0% | 31,7% | +4,3 |
(B TOTAL) | (56,5%) | (59,6%) | (-3,0) | (56,5%) | (59,1%) | (–2,6) |
C | 7,3% | 8,2% | -0,8 | 8,0% | 8,5% | -0,5 |
C-SUV | 21,1% | 15,2% | +5,9 | 21,1% | 16,5% | +4,6 |
(C TOTAL) | (28,4%) | (23,4%) | (+5,1) | (29,1%) | (25,0%) | (+4,1) |
D | 1,1% | 2,6% | -1,5 | 1,2% | 2,0% | -0,8 |
D-SUV | 4,7% | 4,6% | +0,2 | 4,5% | 4,2% | +0,3 |
(D TOTAL) | (5,9%) | (7,1%) | (-1,3) | (5,7%) | (6,2%) | (-0,5) |
E | 0,1% | 0,1% | -0,1 | 0,1% | 0,1% | -0,0 |
E-SUV | 0,5% | 0,3% | +0,2 | 0,5% | 0,3% | +0,2 |
(E TOTAL) | (0,5%) | (0,4%) | (+0,1) | (0,6%) | (0,4%) | (+0,2) |
F-G | 0,1% | 0,1% | +0,1 | 0,2% | 0,1% | +0,1 |
F-G-SUV | 0,3% | 0,4% | -0,1 | 0,2% | 0,3% | -0,1 |
(F-G TOTAL) | (0,4%) | (0,5%) | (-0,0) | (0,4%) | (0,4%) | (+0,0) |
SPORTS | 0,1% | 0,1% | -0,1 | 0,1% | 0,1% | -0,0 |
MPV | 0,0% | 0,0% | +0,0 | 0,0% | 0,0% | +0,0 |
MPV-M/COMBI | 1,1% | 1,1% | +0,0 | 1,0% | 0,9% | +0,1 |
(SUV TOTAL) | (65,4%) | (55,5%) | (+10,0) | (64,7%) | (55,0%) | (+9,6) |
100,0% | 100,0% | 0,0 | 100,0% | 100,0% | 0,0 |
Φεβρουάριος 2025 | Φεβρουάριος 2024 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος – Φεβρουάριος 2025 | Ιανουάριος – Φεβρουάριος 2024 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν. ‘25 | |
Βενζίνη | 31,7% | 39,1% | -7,3 | 33,1% | 39,9% | -6,7 | 29.,4% |
Πετρέλαιο | 2,4% | 11,2% | -8,7 | 3,4% | 11,9% | -8,5 | 10,0% |
Υβριδικά (HEV) | 50,9% | 38,8% | +12,1 | 49,4% | 37,3% | +12,1 | 34,9% |
Plug in Υβριδικά (PHEV) | 6,2% | 4,6% | +1,6 | 6,7% | 5,5% | +1,2 | 7,4% |
Αμιγώς Ηλεκτρικά (BEV) | 7,3% | 5,1% | +2,2 | 6,1% | 4,3% | +1,8 | 15,0% |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 0,0% | 0,1% | -0,1 | 0,0% | 0,1% | -0,1 | 3,3% |
Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 1,4% | 1,2% | +0,2 | 1,3% | 1,1% | +0,1 |
Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε για τον Ιανουάριο ως εξής:
Ιανουάριος 2025 | Ιανουάριος 2024 | Μεταβολή | |
ΕΕ(1) | 831.201 | 853.249 | -2,6% |
ΕΕ 14(2) | 720.774 | 741.279 | -2,8% |
ΕΕ(1) + EFTA(3) | 855.926 | 874.064 | -2,1% |
Ελλάδα | 10.659 | 12.752 | -16,4% |
(1) ΕΕ των 27. (2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004. (3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.