Η έλλειψη ημιαγωγών «πλήγωσε» την ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου, καθώς το 2021 «έκλεισε» με χαμηλότερες ταξινομήσεις σε σχέση με το 2020, οπότε ξεκίνησε η πανδημία.
Της Βάσως Βεγιάζη
Συνολικά το 2021, οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 2,4%, σε 9,7 εκατομμύρια μονάδες, παρά τη χαμηλή βάση σύγκρισης του 2020.
Αυτή η πτώση ήταν αποτέλεσμα της έλλειψης ημιαγωγών που επηρέασε αρνητικά την παραγωγή αυτοκινήτων καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, αλλά κυρίως κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2021.

Για παράδειγμα, τον Δεκέμβριο, οι ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση μειώθηκαν κατά 22,8%, στις 795.295 μονάδες, σημειώνοντας έκτο συνεχόμενο μήνα πτώσης.
Εξετάζοντας ολόκληρο το έτος για τις τέσσερις μεγάλες αγορές της ΕΕ, μόνο η Γερμανία σημείωσε πτώση (-10,1%) το 2021.
Αντίθετα, η Ιταλία σημείωσε την υψηλότερη αύξηση (+5,5%), ακολουθούμενη από την Ισπανία (+1,0%) και τη Γαλλία (+0,5%).
Στην Ελλάδα, η αγορά σημείωσε άνοδο 24,6%, καθώς οι ταξινομήσεις ξεπέρασαν τις 100.000.
Για τα αναλυτικά στοιχεία της ACEA, πατήστε εδώ.