Τον Σεπτέμβριο του 2021, οι ταξινομήσεις επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 12,3%, καθώς η έλλειψη μικροτσίπ επηρέασε αρνητικά τους όγκους πωλήσεων σε όλα τα τμήματα και σε όλες τις μεγάλες αγορές της ΕΕ, όπως επισημαίνει η ACEA.
Της Βάσως Βεγιάζη
Η Ισπανία σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση τον περασμένο μήνα (‐26,7%), ακολουθούμενη από τη Γερμανία (‐18,2%), τη Γαλλία (-16,1%) και την Ιταλία (‐10,4%).
Στο 9μηνο, η ζήτηση για νέα επαγγελματικά οχήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση παρέμεινε θετική (+19,1%), φτάνοντας συνολικά τις 1,4 εκατομμύρια μονάδες.
Λόγω της (χαμηλής) σύγκρισης με το 2020, καθεμία από τις τέσσερις μεγάλες αγορές της ΕΕ κατέγραψε ανάπτυξη: Ιταλία (+29,7%), Γαλλία (+16,8%), Ισπανία (+10,4%) και Γερμανία (+8,5%).
Νέα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (LCV) έως 3,5 τόνους
Τον Σεπτέμβριο, οι ταξινομήσεις νέων φορτηγών μειώθηκαν κατά 13,6% σε ολόκληρη την ΕΕ, σε 118.903 μονάδες, σημειώνοντας τον τρίτο συνεχόμενο μήνα πτώσης.
Στα τρία πρώτα τρίμηνα του 2021, οι πωλήσεις ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 18,7%, σε σχεδόν 1,2 εκατομμύρια μονάδες, λόγω των σημαντικών ενισχύσεων που καταγράφηκαν κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους.
Νέα βαρέα επαγγελματικά οχήματα (HCV) 16t και άνω
Μετά από επτά μήνες συνεχούς ανάπτυξης, η ζήτηση της ΕΕ για βαρέα φορτηγά υπέστη ελαφρά επιβράδυνση τον Σεπτέμβριο (-1,8%).
Από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο, σχεδόν 180.000 νέα βαρέα φορτηγά ταξινομήθηκαν σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση, αυξημένα κατά 28,4% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2020.
Με εξαίρεση την Ελλάδα (-9,2%), όλες οι αγορές της ΕΕ σημείωσαν ανάπτυξη μέχρι στιγμής το 2021.
Νέα μεσαία και βαρέα επαγγελματικά οχήματα (MHCV) άνω των 3,5 τόνων
Τον Σεπτέμβριο του 2021, η ζήτηση της ΕΕ για νέα φορτηγά συρρικνώθηκε για πρώτη φορά μετά από οκτώ μήνες.
Μέχρι στιγμής φέτος, οι πωλήσεις νέων φορτηγών αυξήθηκαν κατά 23,4%, μετρώντας 217.000 μονάδες σε όλη την περιοχή.
Νέα μεσαία και βαρέα λεωφορεία και πούλμαν (MHBC) άνω των 3,5 τόνων
Οι εγγραφές Σεπτεμβρίου στην κατηγορία των λεωφορείων μειώθηκαν κατά 3,8% σε σύγκριση με πέρυσι, φτάνοντας συνολικά τις 2.377 μονάδες.
Στο 9μηνο, οι πωλήσεις νέων λεωφορείων σε όλη την ΕΕ αυξήθηκαν κατά 5,3%, κυρίως λόγω της χαμηλής βάσης σύγκρισης του περασμένου έτους.