Αρχίζει σιγά – σιγά το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να ξεδιπλώνει τα επιχειρήματά του για την σύμβαση της Αττικής Οδού.
Επιμέλεια: Φώτης Φωτεινός
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, όπως φάνηκε από την σημερινή ραδιοφωνική συνέντευξη του υπουργού Κώστα Καραμανλή στο ΣΚΑΙ, θεωρεί ότι η υπάρχουσα σύμβαση παραχώρησης λήγει το 2024.
Παράλληλα, όπως άφησε να εννοηθεί ο υπουργός, το υπουργείο εκτιμά ότι έχει συντελεστεί η απαραίτητη επιστροφή κεφαλαίων, κάτι το οποίο, ως γνωστόν, απορρίπτει η κοινοπραξία εκμετάλλευσης της Αττικής Οδού.
«Η εταιρεία, κατά την άποψη πολλών, τα έχει βγάλει εις διπλούν. Ωστόσο, είναι δομημένη και γραμμένη έτσι η σύμβαση παραχώρησης και δεν φαίνεται», ανέφερε ο Κ. Καραμανλής, συμπληρώνοντας ότι «δεν θέλουμε να εισέλθουμε σε μια δικαστική διένεξη με την κοινοπραξία για να το αποδείξουμε» και επαναλαμβάνοντας, στην συνέχεια, ότι «η Αττική Οδός, κατά την γνώμη μας, έχει βγάλει τα κέρδη της».
Νωρίτερα, ο υπουργός είχε υποστηρίξει ότι η σύμβαση του 1996 λειτουργεί υπέρ του παραχωρησιούχου και όχι του δημοσίου, αποσαφηνίζοντας ότι «είναι κάτι λογικό, η χώρα δεν είχε εμπειρία, ήταν από τις πρώτες συμβάσεις παραχώρησης».
Για ακόμη μια φορά, ο υπουργός σχολίασε ότι δεν θα επιτρέψει τυχόν αύξηση της τιμής των διοδίων στην Αττική Οδό, καλώντας την κοινοπραξία για διάλογο.
Σημειώνεται ότι η κοινοπραξία της Αττικής Οδού, στην οποία μεγαλομέτοχοι είναι ο ΑΚΤΩΡ και η ΑVAX, έχει υποστηρίξει ότι, μέχρι το τέλος του 2018, η απόδοση της επένδυσης των μετόχων ανήλθε σε 6,23%, η οποία υπολείπεται σημαντικά του συμβατικά ανώτατου προβλεπόμενου ορίου του 13,1%.
“Ως εκ τούτου, δεν έχει επιτευχθεί η συμβατικά ορισθείσα απόδοση επί της επένδυσης και δεν στοιχειοθετείται η πρόωρη επιστροφή του δρόμου στο ελληνικό δημόσιο”, ανέφερε η ΕΛΛΑΚΤΩΡ, τονίζοντας ότι δεν έχει γίνει αύξηση διοδίων για 13 συνεχή χρόνια.