Το επόμενο διάστημα αναμένεται να ενταθούν οι διαβουλεύσεις για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού σε Λαύριο, Ραφήνα και Δυτική Αττική, σε συνδυασμό με τις επεκτάσεις του Προαστιακού.
Η υπάρχουσα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού λήγει το 2024, οπότε άρχισαν να διακινούνται σενάρια για την μελλοντική αξιοποίησή της.
Σε αυτά περιλαμβάνεται η ανάθεση της κατασκευής και λειτουργίας, όχι μόνο των οδικών, αλλά και των σιδηροδρομικών υποδομών σε Λαύριο και Ραφήνα, κάτι το οποίο φαίνεται ότι δεν βρίσκει αντίθετη την Αττική Οδό. Άλλωστε, κι άλλοι αυτοκινητόδρομοι στην Ευρώπη έχουν αναλάβει παρόμοια εγχειρήματα.
Μάλιστα, εξετάζεται διαφορετικοί σταθμοί του Προαστιακού θα εξυπηρετούν τους δυο λιμένες, όπως ο σταθμός του αεροδρομίου την Ραφήνα.
Πέρα από το Λαύριο (το Λαύριο δεν απαιτεί μεγάλες παρεμβάσεις στο οδικό τμήμα) και τη Ραφήνα, το λιμάνι της οποίας υπέστη κυκλοφοριακή συμφόρηση το καλοκαίρι, εξετάζεται η επέκταση της Αττικής Οδού στις δυτικές συνοικίες της Αττικής.
Ειδικά, για να εξυπηρετηθεί το Ελληνικό, συγκοινωνιολόγοι επισημαίνουν ότι θα πρέπει να κατασκευαστούν οι απαιτούμενες σήραγγες.
Υπενθυμίζεται ότι, σχετικά πρόσφατα, πρόταση, άμεσης υλοποίησης των ανωτέρω έργων, μέσω ΣΔΙΤ, συνολικού ύψους 750 εκατ. ευρώ και χωρίς δημόσια χρηματοδότηση και νέα διόδια, παρουσίασε ο Στ. Λαμπρόπουλος, Δρ. Πολιτικός Μηχανικός, Ομότιμος καθηγητής ΕΜΠ και πρώην γ.γ. του υπουργείου Υποδομών, στην εκδήλωση του ΤΕΕ για το value engineering.
Φ. Φωτεινός