Στον τρόπο με το οποίοι Ευρωπαϊκοί στόλοι οχημάτων εφαρμόζουν θέματα βιωσιμότητας εστίασε η ετήσια Έρευνα Βιωσιμότητας Πραγματικότητας της Goodyear, η οποία πραγματοποιήθηκε για 3η συνεχή χρονιά.
Μέσω της έρευνας, η Goodyear επιδιώκει να εξάγει σημαντικά συμπεράσματα για την υιοθέτηση βιώσιμων πρακτικών στον κλάδο της αυτοκίνησης καθώς και να δώσει την ευκαιρία στους στόλους οχημάτων να μοιραστούν επιτυχημένα παραδείγματα όσο και προκλήσεις εστιάζοντας στο μέλλον της βιώσιμης αυτοκίνησης.
Το 2022, η έρευνα ανέδειξε ότι οι στόλοι οχημάτων ανταποκρίνονται θετικά στις προκλήσεις της κλιματικής αλλαγής, με το ύψος των επενδύσεων για ενίσχυση της βιωσιμότητας συνεχώς να αυξάνεται.
Όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα, η βιωσιμότητα αποτελεί πλέον ένα ζήτημα υψηλής προτεραιότητας για τον κλάδο των μεταφορών με σημαντικές κοινωνικές προεκτάσεις και τα τελευταία χρόνια έχει σημειωθεί σημαντική πρόοδος στην εφαρμογή βιώσιμων πρακτικών από τους στόλους.
Η 3η έκδοση της έρευνας φιλοδοξεί να αποτελέσει μια αξιόπιστη πηγή πληροφοριών για τη βιομηχανία των logistics, παρέχοντας χρήσιμα συμπεράσματα σχετικά με το μέλλον του κλάδο των μεταφορών.
Σημαντική η συνεισφορά του κλάδου των ελαστικών στην ενίσχυση της βιωσιμότητας
Αναλυτικότερα, η έρευνα εστιάζει στον τρόπο που οι στόλοι οχημάτων εφαρμόζουν θέματα βιωσιμότητας, όπως την υιοθέτηση των πιο πρόσφατων περιβαλλοντικών νομοθεσιών, την επικαιροποίηση των περιβαλλοντικών στόχων ή την εφαρμογή νέων λύσεων τεχνολογίας συμπεριλαμβανομένων των ελαστικών και των λύσεων κινητικότητας.
Πολλοί ευρωπαϊκοί στόλοι που χρησιμοποιούν την ολοκληρωμένη πρόταση διαχείρισης στόλου Total Mobility της Goodyear επιτυγχάνουν ήδη καλύτερα αποτελέσματα και μετρήσιμες βελτιώσεις σε ζητήματα βιωσιμότητας.
Για παράδειγμα, η χρήση των ελαστικών FUELMAX ENDURANCE της Goodyear μπορεί να υποστηρίξει την επίτευξη έως και 2% μείωσης της εκπομπής CO2, που ισοδυναμεί με εξοικονόμηση 40.000 λίτρων καυσίμου ετησίως για έναν στόλο 100 οχημάτων [1].
Επιπλέον, λύσεις κινητικότητας όπως το Goodyear TPMS, το Goodyear CheckPoint ή το Goodyear DrivePoint μπορούν να υποστηρίξουν ταχύτερη και ευκολότερη διαχείριση στόλου με αποτέλεσμα την ενισχυμένη απόδοση, την αποτελεσματικότητα και την υποστήριξη των στόχων βιωσιμότητας των στόλων.
Πέρυσι, το 54% των στόλων δήλωσαν ότι τα ελαστικά με χαμηλή κατανάλωση καυσίμου αποτελούν πολύ σημαντικό μέρος της στρατηγικής βιωσιμότητας, μαζί με την ανάπτυξη οχημάτων με χαμηλή κατανάλωση.
Στο παρελθόν, οι διαχειριστές στόλων αναγκάζονταν να επιλέξουν μεταξύ αντοχής, πρόσφυσης, εξοικονόμησης καυσίμου και χιλιομετρικής απόδοσης, τώρα όμως οι λύσεις κινητικότητας που προσφέρονται στο Goodyear Total Mobility βοηθούν στην επίτευξη της σωστής ισορροπίας και στην εξασφάλιση καλύτερων αποτελεσμάτων για τους στόλους.
Ο Maciej Szymanski, διευθυντής Μάρκετινγκ Commercial Europe της Goodyear, δήλωσε: «Είμαστε περήφανοι που μπορούμε να συνεργαστούμε με στόλους σε όλη την Ευρώπη, και να αντλήσουμε πολύτιμα συμπεράσματα για τη λειτουργία τους και τις αποφάσεις που λαμβάνουν μέσα από τη συμμετοχή τους στην Έρευνα Βιώσιμης Πραγματικότητας της Goodyear.
Δίνουμε μεγάλη έμφαση στα σχόλια των πελατών που λαμβάνουμε μέσα από αυτήν την ευρείας κλίμακας μελέτη του κλάδου. Χάρη στα συμπεράσματα που προέκυψαν από την πρώτη έκδοση της έρευνας το 2021, είμαστε καλύτερα θωρακισμένοι για να ανταποκριθούμε στις προκλήσεις των στόλων και να τους υποστηρίξουμε στην επίτευξη των στόχων των επιχειρήσεών τους».
«Στον κλάδο των μεταφορών παρατηρείται συνεχή εξέλιξη του ρυθμιστικού πλαισίου. Πρωτοβουλίες όπως το πακέτο Fit for 55, Euro 7, το Εργαλείο Υπολογισμού Κατανάλωσης Ενέργειας Οχημάτων (VECTO) ή το Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών (ETS) απαιτούν από τις εταιρείες μεταφορών άμεση συμμόρφωση με τη νέα πραγματικότητα και λήψη των κατάλληλων μέτρων – τόσο εφαρμόζοντας εσωτερικές πολιτικές όσο και προσαρμόζοντας συγκεκριμένα προϊόντα ή λύσεις στους στόλους τους.
Η ανάγκη να γίνει η βιωσιμότητα η νέα πραγματικότητα καθορίζεται επίσης από τους πελάτες που είναι πλέον αποφασισμένοι να επιλέγουν εταιρείες με πιο υπεύθυνες λειτουργίες και επενδυτές για τους οποίους η επίτευξη των στόχων ESG είναι εξίσου σημαντική με τα οικονομικά αποτελέσματα», συμπλήρωσε.
«Από το 2021, τα αποτελέσματα της έρευνας βιώσιμης πραγματικότητας της Goodyear αποτελούν έναν καθοριστικό δείκτη για το πώς η βιομηχανία μεταφορών στην Ευρώπη προσεγγίζει αυτές τις νέες προκλήσεις και πώς αλλάζει τις επιχειρήσεις της για να τις κάνει πιο βιώσιμες», πρόσθεσε ο Szymanski.
Η έρευνα θα είναι διαθέσιμη στο link μέχρι τις 21 Ιουλίου: https://www.sustainablerealitysurvey.eu/
[1] Με βάση τον υπολογισμό VECTO, διαφορά μεταξύ της ετικέτας ελαστικών C-EU και της ετικέτας ελαστικού B-EU για την απόδοση καυσίμου. Η μετάβαση από ένα ελαστικό με ετικέτα C σε ένα ελαστικό με ετικέτα Β με οικονομία καυσίμου αντιπροσωπεύει μείωση κατά 2% στη μείωση του CO2. Σύμφωνα με τον εσωτερικό υπολογισμό, αυτό μπορεί να μεταφραστεί σε εξοικονόμηση περίπου 1 τόνου εκπομπών CO2 και 400 λίτρων καυσίμου ανά φορτηγό, ανά έτος.