Η Βουλγαρία και η Ελλάδα θα αναζητήσουν χρηματοδότηση από όλες τις πιθανές διεθνείς πηγές, συμπεριλαμβανομένης της ΕΕ και του ΝΑΤΟ, για να βελτιώσουν τις μεταφορικές συνδέσεις μεταξύ τους, σύμφωνα με δημοσίευμα της Euractiv, με πληροφορίες προερχόμενες από την κυβέρνηση στη Σόφια.
Στις αρχές της περασμένης εβδομάδας, ο υπουργός Άμυνας Todor Tagarev ανακοίνωσε ότι η Βουλγαρία θα επενδύσει 6 δις ευρώ σε μη στρατιωτικές υποδομές, οι οποίες θα υποστηρίξουν επίσης στρατιωτικούς σκοπούς.
Τα έργα περιλαμβάνουν την κατασκευή του «Μεταφορικού Διαδρόμου 8» μεταξύ του αλβανικού λιμανιού του Δυρραχίου και της Βάρνας, της μεγαλύτερης βουλγαρικής πόλης στη Μαύρη Θάλασσα.
Το άλλο μεγάλο έργο είναι η κατασκευή ενός αυτοκινητόδρομου μεταξύ του μεγαλύτερου ρουμανικού λιμανιού της Κωνστάντζας και της Θεσσαλονίκης, ο οποίος διέρχεται από τα βουλγαρικά λιμάνια της Βάρνας και του Μπουργκάς.
Αυτές οι μεταφορικές συνδέσεις είναι βασικές, έχοντας κατά νου τα σχέδια για την ανάπτυξη μιας ταξιαρχίας του ΝΑΤΟ στη Βουλγαρία, με δύναμη άνω των 1.500 στρατιωτών.
Όταν ρωτήθηκε από την Euractiv, εάν θα υπήρχε πιθανότητα μέρος των χρημάτων για τις συγκοινωνιακές συνδέσεις να παρέχονται από την ΕΕ ή το ΝΑΤΟ, η βουλγαρική κυβέρνηση δεν αρνήθηκε το ενδεχόμενο και πρόσθεσε ότι η Βουλγαρία και η Ελλάδα εργάζονται βάσει συμφωνίας κοινού ενδιαφέροντος.
«Η βουλγαρική κυβέρνηση εργάζεται για μια σύνθετη συμφωνία με την Ελλάδα όσον αφορά το αμοιβαίο οικονομικό συμφέρον. Μόλις ολοκληρωθεί, θα χρησιμοποιηθούν όλα τα πιθανά μέσα για την χρηματοοικονομική του παροχή, καθώς πρόκειται για σύνθετα, μεγάλης κλίμακας και πολλαπλών συστατικών έργων», αναφέρεται στην απάντηση της βουλγαρικής κυβέρνησης στη Euracitv.
Ο πόλεμος στην Ουκρανία έκανε ιδιαίτερα σημαντικό τον διάδρομο από την πόλη της Θεσσαλονίκης, μέσω Καβάλας, Αλεξανδρούπολης, Μπουργκάς και Βάρνας έως το ρουμανικό λιμάνι της Κωνστάντζας, με σχέδια επέκτασης του διαδρόμου μέχρι τη Μολδαβία.
Το άλλο μεγάλο έργο είναι η επέκταση του δρόμου μεταξύ των ρουμανικών συνόρων και της Βάρνας, μήκους σχεδόν 90 χιλιομέτρων, και στη συνέχεια ο δρόμος από τον μελλοντικό αυτοκινητόδρομο της Μαύρης Θάλασσας στα σύνορα με την Ελλάδα.