Η Εγνατία Οδός παρουσιάζει τις περισσότερες εκκρεμότητες από τις ιδιωτικοποιήσεις, όπως αναφέρει η 2η έκθεση της ενισχυμένης εποπτείας για την Ελλάδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Οι κυριότερες εκκρεμότητες έχουν να κάνουν με τη λειτουργία των νέων σταθμών διοδίων και την πιστοποίηση των σηράγγων.
Ωστόσο, η λειτουργία των νέων σταθμών διοδίων έχει προκαλέσει την εναντίωση τοπικών φορέων και συλλογικοτήτων, οι οποίοι έχουν προσφύγει στο ΣτΕ.
Από την άλλη, η μη άντληση εσόδων από τα διόδια δυσχεραίνει τις όποιες ενέργειες για την συντήρηση του οδικού άξονα, ενώ – σύμφωνα με στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ – αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα στη διαδικασία της ιδιωτικοποίησης.
Όπως αναφέρεται στο αναθεωρημένο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αξιοποίησης του ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο εγκρίθηκε από το ΚΥΣΟΙΠ, στις υποχρεώσεις του Δημοσίου συμπεριλαμβάνονται:
-η έγκριση από το υπουργείο Μεταφορών του εγκεκριμένου από την Εγνατία Οδό προϋπολογισμού για το 2019,
-η υποβολή από το υπουργείο στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής του προτεινόμενου υποψηφίου για τη θέση του προέδρου και του διευθύνοντος συμβούλου της Εγνατίας Οδού, σε συνέχεια αξιολόγησης λίστας υποψηφίων από ανεξάρτητο εξωτερικό σύμβουλο του ΤΑΙΠΕΔ και ολοκλήρωση της διαδικασίας έγκρισής τους από τη Βουλή,
-η έκδοση ΚΥΑ για να τεθούν σε λειτουργία οι σταθμοί διοδίων Ωραιοκάστρου και Ασπροβάλτας, η οποία, σύμφωνα με το SMOU, έπρεπε να εκδοθεί εντός μίας εβδομάδας από την ολοκλήρωση της κατασκευής των εν λόγω σταθμών.
Όπως σημειώνεται, η κατασκευή της Ασπροβάλτας ολοκληρώθηκε 11 Οκτωβρίου 2018 και του Ωραιοκάστρου στις 20 Νοεμβρίου 2018.
-η έγκριση αποφάσεων περιβαλλοντικών όρων για ορισμένα σημεία του αυτοκινητόδρομου, οι οποίες έχουν λήξει ή αναμένεται να λήξουν.
Η Εγνατία Οδός υποβάλει τις σχετικές αιτήσεις και μελέτες στην ΔΙΠΑ (εκκρεμεί η ολοκλήρωση των υποβολών)/Διεύθυνση Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης του ΥΠΕ). Η ΔΙΠΑ πρέπει να προβεί στην έκδοση νέων ΑΕΠΟ (για τις άδειες που έχουν λήξει) ή να ανανεώσει όσες λήγουν σύντομα (α’ τρίμηνο 2019)
-Η Διοικητική Αρχή Σηράγγων πρέπει να απαντήσει οριστικά σε όλους τους υποβληθέντες από την Εγνατία Οδό φακέλους (έγκριση μελετών) αναφορικά με την αδειοδότηση των 33 σηράγγων του Αυτοκινητοδρόμου (α’ τρίμηνο 2019)
-Δημόσιο και Εγνατία Οδός πρέπει να προβούν σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την ολοκλήρωση των απαλλοτριώσεων που απαιτούνται για τις επικείμενες εργασίες που περιγράφονται στην σύμβαση παραχώρησης και ειδικά για την αναβάθμιση των κάθετων αξόνων (α’ τρίμηνο 2019)
-Εφαρμογή της νέας τιμολογιακής πολιτικής, κατόπιν της έγκρισής της από την DG MOVE (α’ τρίμηνο 2019)
-Έκδοση απαιτούμενων αδειών από το υπουργείο Περιβάλλοντος για την έναρξη των κατασκευαστικών εργασιών του Σταθμού διοδίων Καβάλας (Φεβρουάριος 2019).
Τέλος, από την μεριά της η Εγνατία Οδός θα πρέπει να προχωρήσει με την έναρξη κατασκευής μετωπικών και πλευρικών σταθμών διοδίων (α’ τρίμηνο 2019), την υποβολή όλων των φακέλων για την αδειοδότηση των σηράγγων (Φεβρουάριος 2019) και την απελευθέρωση των εσόδων της από το υφιστάμενο υπέρ της Τράπεζας Πειραιώς Ενέχυρο, πριν από την κατακύρωση του διαγωνισμού, ώστε ο αυτοκινητόδρομος να μεταβιβαστεί ελεύθερος στον Παραχωρησιούχο.